Geliştirici Günlüğü: League of Legends’ın İş Modeli

Riot Games Elektronik Pazarlama Departmanı Analisti Riot BuboBubo, resmi internet sayfası üzerinden yayınlanan geliiştirici günlüğü makalesinde League of Legends’ın iş modeline ve gelecek planlarına ışık tuttu.

Yazının tamamını aşağıda okuyabilirsiniz:

League of Legends için bir iş modeli seçmek zordu. Sevdiğimiz çoğu oyun kutularda gelir, önce yüklenir sonra da bitene kadar oynanırdı. Oyun bittikten sonra bir ek paket ya da oyunun bir sonraki sene çıkacak güncellenmiş hâli (özellikle de spor oyunları ve uzun seriler için) beklenmeye başlanırdı. League of Legends’da ne geçilecek bir oyun sonu canavarı ne de tamamlanacak bir hikâye vardı. Bu yüzden bu tür modeller uygun görünmüyordu. Her sene büyük bir şey çıkarmak (ya da iki senede bir oyunu tamamen yenilemek) yerine, her birkaç haftada bir gelişen ve büyüyen bir deneyim oluşturmak istedik. Ayrıca sunucular ve eşleştirmeler gibi devamlı hizmetlere de yatırım yapmayı amaçladık. Bu tür özellikler geri planda oyun tecrübesini iyileştirmelerine rağmen kutulu bir devam oyunu ile eklenmeleri de mümkün değildi.

Tabii ki dünyadaki bütün oyunlar kutu içerisinde gelmiyordu; mikro-ödeme sistemleri kullanan mobil oyunlar, aboneliklere dayalı MMO’lar ve kendi özel iş modellerini geliştirmiş farklı endüstriler (müzik ve sinema gibi) de bulunuyordu. Bütün seçeneklerin iyi ve kötü yönlerini tartıştıktan sonra, isteğe bağlı alımlar da barındıran bize özgü bir ücretsiz oyun deneyimi sunmaya karar verdik. Hatta bir kutusu da vardı; fakat satın almak zorunda değildiniz.

League of Legends ilk çıktığı günden beri epey değişti; ancak ilk iş modelini oluştururken bize yol gösteren prensipler hâlâ aynı. Bu temel değerleri sizlerle de paylaşmak istedik çünkü verdiğimiz kararların ve gideceğimiz yönün temelini oluşturuyorlar.

 

Değer #1: Her şeyden önce muhteşem bir oyun yapmaya önem veriyoruz.

Bu kategoriye girebilecek birçok şey var. Mesela League of Legends tasarım değerlerimiz, kostüm kalitesindeki çıtamızı yükseltmeye olan bağlılığımız, şampiyonlar, şampiyon güncellemeleri ve oyuncular harcama yapsa da yapmasa da eklemeye devam ettiğimiz yeni özellikler. Ustalık, rekabet ve ifade bizim için temel değerler ve bu alanlarda güveninizi (ve memnuniyetinizi) çok ciddiye alıyoruz. Gelir elde etmek önemsediğimiz şeylerden bir tanesi olsa da, en çok önem verdiğimiz şey değil. Gelir elde ediyor olmak yeni sunucular kurmamıza, maaşları ödememize, esporu büyütmemize, LoL’ü ilerletmemize, yeni markalar kurmamıza ve daha fazlasına olanak sağlıyor; fakat asıl hedefimiz muhteşem bir oyun oluşturmak.

 

Değer #2: Hiçbir harcama yapmadan dünyadaki en iyi oyuncu olabilirsiniz.

League of Legends’ın temel taşları rekabet ve ustalıktır. Para harcamak hiçbir takıma, oyun sırasında ya da oyuna girerken bir avantaj sağlamaz. Bu bizim için kutsal bir değer; çünkü kazanmak ve başarı basamaklarında yükselmek daha iyi olmakla alakalı olmalı, para vermekle değil.

Ayrıca harcama yapmadan dünyanın en iyi oyuncusu olmak sadece “teoride mümkün” değil, gerçekçi olmalı. İhtiyacın olan her şeyi zamanla açabilecek olsan bile, harcama yapmanın rekabetçi kalabilmek için tek yol olduğu oyunları hepimiz oynamışızdır. LoL için istediğimiz şey bu değil. Bu konuda kafalarda oluşan ilk soru ise şampiyonlar ve rünler olsa da, kazanmak için bu içerikler üzerinde harcama yapmak gerektiğini düşünmüyoruz. Basit ve kazanılabilir bir dizilimle oyunda etkili olmak mümkün. Şampiyon havuzuna kıyasla yetenek çok daha önemli bir yer tutuyor. Ayrıca iki haftada bir çıkarttığımız yamalarla da oyunu dengeli tutmaya özen gösteriyoruz. Ghostcrawler’ın daha önce Riot’a Sor’da bahsettiği gibi, rünleri dengeli bir hâle getirmek bizim için çok zor oldu ve bu değere daha yakın olmak adına 1. ve 2. Aşama rünleri 1 IP yaptık.

Asla LoL’de rekabet edebilmenin tek yolunun yeni şeyler almak olduğunu hissetmemelisiniz.

 

Değer #3: Zorunda olduğunuz içi değil, bunu istediğiniz için harcama yapıyorsunuz.

Oyunculara sürekli harcama yapmalarını hatırlatmak ya da onları bu yönde kandırmak kısa dönemde işe yarayabilir; fakat bu, oyuncu için kötü bir deneyimdir ve zamanla güveni yok eder. Bu konuda daha iyisini yapmak için fazlasıyla tutkuluyuz; ilave içeriklerin gerçekten iyi olmalarına odaklanarak onları tekrar tekrar almak isteyeceğiniz değerler yapmak istiyoruz. En çok oynadığınız şampiyonu daha çok sevmenizi sağlayan bir kostümden tutun da desteklediğiniz takımın simgesi ya da takımınızı taşıyan birine attığınız hediyelere kadar, oyuna getirdiğimiz içeriklerin duyuldukları andan itibaren sizi heyecanlandırmalarını istiyoruz. Bir içeriği aldığınızda mutlu olmanız ve üzerinden aylar geçtikten sonra bile geriye dönüp baktığınızda memnun hissetmeniz bizim için çok önemli. Böylelikle yaptığınız her alım, hem oyunu sizin için daha güzel kılıyor hem de oyunun geliştirilmesine de olanak sağlıyor.

 

Değer #4: Değişmeye ve gelişmeye devam edeceğiz.

Değerlerimiz doğrultusunda League of Legends’ı daha zorlu ve çekici oyun yapmak için çalışmaya devam edeceğiz. Daha iyi özellikler bulmak, bozuk yerleri düzeltmek ve oyunu daha iyi bir hâle getirmek konusunda oyuncular ve Riotçular omuz omuza çalışıyor. Bu doğrultuda çalışırken tabii ki hatalarımız da olacak. Tıpkı Renk Paketleri’ni ilk eklediğimizde yaptığımız hatalar ya da Tekli Sıra’yı kaldırmamız gibi. Fakat oyuncuları dinleyerek ve kararlarımızı gözden geçirip tekrar değerlendirerek League of Legends’ı yıllarca geliştirmeye devam edebiliriz.

Bu yazıyı arkadaşlarınla paylaş!