League of Legends 4.19 Yama Notları yayınlandı!

Riot Games ekibi, League of Legends 4.19 yamasını duyurdu. İlgili açıklamayı aşağıda bulabilirsiniz.

Merhaba Sihirdarlar,

4.19 Yaması’na hoş geldiniz! 2015 Sezon Öncesi Dönemi ve çok yakında arz-ı endam edecekgüncellenen Sihirdar Vadisi üzerinde çalışmalarımız son hızıyla devam ediyor, haliyle içerik bakımından bu yamada fazla tasarımsal değişiklik yok.

Hatırlatmakta fayda görüyoruz, bu hafta 2014 Sezonu’nun son haftası, sezonu aşama terfi ederek kapatmak isteyenlere bol bol şans diliyoruz! Unutmayın, kaybetmek bazen kaçınılmaz olur ve önemli olan bundan öğrendiklerinizi gelecekte tekrar etmemektir. Bir yama notu ön sözü için fazla felsefi oldu galiba.

Neyse, neler değişmiş bakalım!

Sihirdar Vadisi Güncellemesi: Açık Beta

Güncellenen Sihirdar Vadisi’ne ait son veri yığını 4.19 Yaması ile gönderiliyor (haliyle indirmesi biraz uzun sürecek), açık beta uygulamasına da kısa bir süre sonra başlayacağız. Detaylar için beta çıkış planına bakabilirsiniz.

Şampiyonlar

Singed

…VE KISIK ATEŞTE KARIŞTIRARAK KAYNATIYORUZ! Delilik İksiri artık 3. kademede daha fazla avantaj veriyor. Ha, bir de Singed güncellendi!

Aslında burası için “Bazen sadece Singed’i dengeleyesin gelir ya,” yazmak istemiştik ama okuyan birisi pek bilgi verici olmadığını söyledi. Öyle olsun. Singed’den ve oyun ile arasındaki uyumdan bu aralar memnunuz ama ilgi çekici bir şampiyon olmaya devam etmesi için ufak tefek güçlendirmeler yapmaktan zarar gelmeyeceğini düşündük. “UZUN YAMA NOTU” kısmına gelecek olursak: yapılan nötr bir değişiklik, tek yaptığımız yere inmede görülen mini sersemletmeyi, fırlatmanın kendisine kaydırmak oldu (Singed’in hedeflerini tamamen alakasız yerlere fırlatmasına neden olan bir hatayı gidermek için Tut Savur’u yeniden yazarken bulduk bunu). Ha, bir de Singed güncellendi! Güncellemenin detaylarını öğrenmek için makalesine göz atabilirsiniz, sadece sayılar önemli diyorsanız aşağıda hepsi.

Genel

GÖRSELTemel şampiyon ve tüm kostümlerinin modeli ve dokuları güncellendi
SİMGELERYeni yetenek simgeleri
AÇILIŞ GÖRSELİTemel açılış görseli yenilendi

E – Tut Savur

YENİVALLAHİ BIRAKMAMSinged, Tut Savur ile bir hedefi Kuvvetli Zamk bölgesine yollarsa, hedef 1 saniyeliğine kıstırılır
SALLA GİTSİNSinged’in bazı durumlarda Tut Savur ile hedefini tamamen alakasız yerlere göndermesine neden olan bir hata giderildi (bunu farklı pek çok durum için düzelttiğimize inanıyoruz ama düzelmediği bir yer görürseniz bize söyleyin!).
UZUN YAMA NOTUSinged’in kolları artık daha kuvvetli, böylece hedefi Tut Savur ile daha yükseğe ve daha uzun süreliğine atabiliyor. Buna karşın, hedefler yere iner inmez hareket edebiliyor artık. Bu nötr bir değişiklik oldu, zira normalde Tut Savur’dan sonra yere inince yaşanan mini sersemletme etkisini alıp, Tut Savur’a maruz kalan hedeflerin bu süreyi havada geçirmesini sağladık.

R – Delilik İksiri

NİTELİK ARTIŞI35/50/65  35/50/80 yetenek gücü, zırh, büyü direnci, hareket hızı, 5 saniyede bir can ve 5 saniyede bir mana

Sion

Giderilen bir sürü hatanın yanı sıra, Sion’un Q + W mana bedelini biraz E’ye kaydırdık.

Sion’a güncelleme sonrası sevgisi göstermemiz gerekiyordu, biz de en iyi niteliği olan can değerine odaklanmayı tercih ettik. Buna ilaveten, yapılan bir sürü yaşam kalitesi değişikliği ve hata giderme var. Pasif değişiklikle ilgili olarak son bir sözümüz olacak, değiştirdik çünkü can değeri yapılandırmasına giden Sion’u cezalandırmanın hiç gereği yoktu. Artık can biriktiren Sion, hasar odaklı ve düşük canlı Sion’a kıyasla zombi halinde biraz daha uzun kalacak. Mantık!

Genel

SEVİYE BAŞINA CAN+70  +73

Pasif – Ölümün Görkemi

ZOMBİSEL HESAPLARSion’un pasifiyle yeniden canlandığı esnadaki can değeri kaybı, azami can değerine göre belirlenir (ilk çizgiye kadar azami can değerinin %0,5’i, çizgi başına azami can değerinin %0,4’ü kadar artar) şampiyon seviyesine göre artış gösterir (ilk çizgiye kadar 2 x seviye, çizgi başına 1,4 x seviye artar)
ATEŞLİ ÖLÜMGünateşi Pelerini’nin, Sion pasifiyle zombiye dönüştüğünde çalışmamasına neden olan bir hata giderildi
YARDIMSEVER YORICKSion’un Yorick tarafından Ölüm Alâmeti ile hedef alındıktan sonra ölmeyip, canlandırma etkisini tetiklemedikten sonra oyunun başka bir noktasında öldüğünde Ölümün Görkemi’nin devreye girmesini engelleyen bir hata giderildi

Q – Kırıp Geçir

BEDEL50/55/60/65/70 mana  45/50/55/60/65 mana
KIRIP DÜZELTSion, Kırıp Geçir için hazırlanırken engellendiğinde bazı durumlarda bekleme süresi iade edilmiyordu. Artık bütün kitle kontrol etkileri Kırıp Geçir’i engellediğinde, bekleme süresini doğru olarak iade ediyor
BAĞIRARAK GEÇİRSion artık İnfazcının Kükremesi’ni kullandıktan hemen sonra Kırıp Geçir’i sorunsuz olarak gerçekleştirebilir

W – Ruh Eriten

BEDEL70/75/80/85/90 mana  65/70/75/80/85 mana
PASİF CAN KAZANIMIBüyük canavar katletme ile şampiyon katletme/asisti başına 8  10 (minyon ve küçük canavar avantajı değişmedi)

E – İnfazcının Kükremesi

BU BİR ORMANCI SION DENGELEMESİGeriye savrulan minyonlar artık uçuş esnasında hasar alabiliyor ama Sion’un üzerinde Çarp kullanmadığı minyonlar yere düşmeden katledilemez
BEDELTüm kademelerde 25 mana  Tüm kademelerde 35 mana

Fiddlesticks

GAK GAK GAK!

R – Karga Sürüsü

GAK GAK GAKKarga Sürüsü’nün odaklanması tam bitmek üzereyken temel bir yetenek hızlıca kullanılmaya çalışıldığında, bazen o yetenek kullanılmadan bekleme süresinin tetiklenmesine veya kullanıcı panelinde bekleme süresi devredeymiş gibi görünmesine neden olan bir hata giderildi

Janna

W’nun bekleme süresi bütün kademelerde aynı (yani yüksek kademelerde daha fazla).

Bu öyle çok büyük bir değişiklik değil, Janna için W’yu ne zaman kullanması gerektiğine dair daha zor seçimler yaratmak istedik. Bu suretle, rakiplerinin hedeflerine (veya Janna’ya) girişmek için daha fazla fırsatı olacak.

W – Meltem

BEKLEME SÜRESİ12/11/10/9/8 saniye  Tüm kademelerde 12 saniye

LeBlanc

Her şey siz daha çok sıçrayın diye!

Pasif – Ayna Görüntüsü

GÖRÜNMEDEN SIÇRALeBlanc ve yansıması, Ayna Görüntüsü açıkken sıçradığında artık görünmezlikten çıkmayacak

Lucian

W’da artık saldırı gücü oranı etkili değil ama üst kademelerde daha fazla hareket hızı avantajı kazandırıyor. R’nin bekleme süresinde esaslı bir artış oldu (bilhassa yüksek seviyelerde).

Bildiğiniz üzere, Lucian “kısa menzilli” bir şampiyon olmasına rağmen, oyun başlarını atlattıktan sonra uzun menzilli hasar veren pek çok şeye sahip olabiliyor. Bu yamada, tehlikeye girmeden kullandığı büyülerinden bazılarının gücünü düşürerek Lucian’ı daha yakın mesafeden dövüştürmeye odaklandık. Bu noktada Q’nun neden 1100 menzili olduğunu (yani kullanırken 500 ama toplamda 1100) sorabilirsiniz ve bu son derece yerinde bir soru olur. Zaten düşününce İnfaz’ın 3. kademede 50 saniye bekleme süresi olması da saçma.

W – İntikam Ateşi

KALDIRILDISALDIRI GÜCÜ ORANI0,3  0,0
İLAVE HAREKET HIZI40/40/40/40/40  40/45/50/55/60

R – İnfaz

BEKLEME SÜRESİ100/75/50 saniye  110/100/90 saniye

Pantheon

R – Tepeden İnme

GİDERİLEN HATATepeden İnme’nin odaklanması tam bitmek üzereyken temel bir yetenek hızlıca kullanılmaya çalışıldığında, bazen o yetenek kullanılmadan bekleme süresinin tetiklenmesine veya kullanıcı panelinde bekleme süresi devredeymiş gibi görünmesine neden olan bir hata giderildi

Ryze

Q’nun taban hasarı tüm kademelerde düşürüldü.

Oyun sonlarına doğru yüksek miktarda nitelik artışı gören bir şampiyon olarak Ryze’ın diğer üst koridorcuları erkenden dövebilmesi oldukça can sıkıcı. Bu yüzden koridordaki taban hasarını azaltıyoruz ama koridor tutma aşamasından sonraki nitelik artışını aynen bıraktık. Önümüzdeki bir iki yama boyunca gözümüz Ryze’ın üzerinde olacak, yaptığımız bu dengeleme ne kadar baskın bir şampiyon olduğu düşünüldüğünde yeterli kalmayabilir.

Q – Aşırı Yük

TABAN BÜYÜ HASARI60/85/110/135/160  40/60/80/100/120

Warwick

R – Sonsuz Şiddet

GİDERİLEN HATASonsuz Şiddet’in odaklanması tam bitmek üzereyken temel bir yetenek hızlıca kullanılmaya çalışıldığında, bazen o yetenek kullanılmadan bekleme süresinin tetiklenmesine veya kullanıcı panelinde bekleme süresi devredeymiş gibi görünmesine neden olan bir hata giderildi

Zilean

Budur, oyunda dokunulmayan son genel pasife de el attık.

Genel etkili pasifler konusundaki duruşumuzu (gizli güç, rakibin kontrolü dışında koridorları etkiliyor olması, vb.) bilmeyen kalmamıştır herhalde? Diğer yandan, düşen (yani fazla tutulmayan veya güçsüz olarak addedilen) şampiyonlara tekme atmayı da (dengelemeyi) genelde pek sevmeyiz. Zilean’ın rekabete dayalı oyunlarda ve bir nebzeye kadar normal oyunlarda daha fazla seçilmeye başlaması ile nihayet o genel pasifi daha makul bir aralığa çekebiliriz.

Pasif – Yüksek Öğrenim

YERİNDE ÖĞRENYüksek Öğrenim bütün  1500 menzil içindeki takım arkadaşlarını etkiler

Yenilenen Açılış Görselleri

Daha önceden de bahsetmiş olduğumuz üzere, açılış görseli ekibimiz eskilerden kalma ana açılış görsellerini güncelleme işiyle meşgul bir süredir. Bu yamada 18 açılış görseli daha bu furyaya katılıyor!

AÇILIŞ GÖRSELİAşağıdaki listelenen şampiyonların ana açılış görselleri güncellendi (görsellerin tam hali için portrelerin üstüne tıklayın!):

Blitzcrank

Ezreal

Gragas

Graves

Janna

Jarvan IV

Kayle

Rengar

Rumble

Singed

Shaco

Shen

Talon

Tristana

Udyr

Veigar

Wukong

Zilean

Orman

Antik Golem’in Sorgucu ve Büyük Kertenkele’nin Ruhu

İSİM DEĞİŞİKLİĞİÖnceki Antik Golem’in Sorgucu ve Büyük Kertenkele’nin Ruhu  Sezgi Sorgucu ve Közden Sorguç olarak değiştirildi

Sezon Sonu Ödülleri

2014 Dereceli Sezonu geçtiğimiz Ocak ayında başlamıştı ve Lig Puanı toplama savaşında artık sona yaklaşıyoruz. 2014 Sezonu, 11 Kasım 2014 tarihinde saat 10.01 itibariyle sona ermiş olacak. Sezon sonu ödülleri ile yeni Ustalık Aşaması hakkında daha fazla bilgi edinmek için Sezon Sonu sayfasına bir göz atın.

Diğer ödüllerin yanında, tüm dereceli sıralarda sezonu Altın veya daha üst bir aşamada bitiren oyunculara Şanlı Morgana kostümü hediye edilecek!

Önerilen Oyuncular

4.14 Yaması’nda çıktığından beri Önerilen Oyuncular sistemini iyileştirmek için uğraşıyoruz. Tek isteğimiz, oyuncuların hazır takım lobilerini doldurmada daha az zorluk yaşaması. Bu yamada, yapılan geri bildirimlerde en çok öne çıkan iki konuyu ele aldık. Önerilen Oyuncular, artık önerilerde takdir edilen oyunculara öncelik verecek, bir de “arkadaşımın arkadaşı” mekaniği beceri seviyenizi dikkate alarak daha mantıklı eşleşmeler sunacak. Sistemi yakından takip etmeye devam ediyoruz, eğer uygun bir geliştirme fırsatı bulursak değerlendiririz. Bu yüzden bize geri bildirimleriniz ile katkı sunmaya devam etmelisiniz!

  • Takdir verdiğiniz oyuncular artık daha sık ve öncelikli olarak önerilecek
  • Sistem “arkadaşın arkadaşı” kesiminden oyuncu önerirken beceri seviyesi bakımından daha yakın olanları gözetecek

Yama Aracı İyileştirmeleri

Yama ekranına kullanışlılık ve görsellik bakımından bazı iyileştirmeler yaptık!

KİMSE YAMA ARACINI BİR KÖŞEYE ATIP UNUTAMAZYama aracı artık yamayı indirip yükledikten sonra sesli bir uyarı yaparak oyuna dönebileceğinizi haber ediyor
VALLAHİ TIKLADIN!“Oyna” butonunun artık sesli tıklama efekti var
BİRAZ DAHA SAĞA, ŞİMDİ AZ YUKARIYama aracının yerleşim düzeninde görülen hizasızlık düzeltildi

Mağaza İyileştirmeleri

  • İçerik sekmesinin yüklenme hızı iyileştirildi, böylece mağazaya ilk girildiğinde yaşanan gecikme azaldı
  • Mağaza görsellerinden bazıları güncellendi:
    • Sihirdar Adı Değişimi
    • Rün Sayfası
    • Bir arkadaşın için şampiyon aç
    • Arkadaşın için bir kostüm aç
    • Gizemli Şampiyon
    • Gizemli Kostüm

Yeni Kostümler

4.19 Yaması’nın ardından yayımlanacak kostüm:

Bu yazıyı arkadaşlarınla paylaş!
Yazar

GameXNow

GameX Dijital Eğlence ve Oyun Fuarı'nın resmi oyun haber sitesi!