League of Legends: Şampiyon Güncelleme

Riot Games ekibinden Seb “Fruity Sebbles” Rhee şampiyon güncellemelerinin nasıl yapıldığına dair bir makale yayınladı. Bize Maokai, Tristana, Sion, Singed ve Heimerdinger gibi güncellenen şampiyonlar hakkında bilgi veren makaleyi aşağıda bulabilirsiniz.

Merhaba, ben Seb “Fruity Sebbles” Rhee, Şampiyon Güncelleme ekibinin Ürün Yöneticisiyim. Aslında bu unvan, LoL’ün en eski ancak hâlâ sevilen şampiyonlarına ilgi göstermekten sorumlu pek çok kişiden biri olduğum anlamına geliyor. 2014 bizler için çok yoğun geçti, üstelik henüz bitmedi de! Bugüne kadar gerçekleştirdiğimiz en kapsamlı proje olan Sion güncellemesinin hemen ardından, sizlere yılın şimdiye kadarki kısmında neler öğrendiğimizi ve yeni güncellemelerimizde hangi yöne yöneleceğimizi anlatmak istedim.

Öğrendiklerimiz

2014’e; ekibin, şampiyon güncellemelerine olan yaklaşımını kökten değiştiren bir ayarlama ile başladık. Eskiden oynanış, hikâye ve görünüm güncellemelerini birbirlerinden ayrı olarak düşünüp gerçekleştiriyorduk, bu da bazen yeni durumlara ayak uydurma yeteneğimizi kısıtlıyordu. Örneğin görsel yenilemeler tamamen görünüşe odaklıydı, oynanış güncellemeleri ise sadece oyun içini etkiliyordu. Bu yaklaşımın en iyi örneklerinden biri Heimerdinger. Heimer’in oynanış ve görsel yönlerinin güncellemeleri birbirinden o kadar kopuk yapıldı ki, aralarında dört aydan fazla zaman vardı.

Bunun üstüne; şampiyonlara bütünlüklü birer paket olarak yaklaşmaya karar verdik. Heimer gibi karakterleri parça parça yenileyerek muhakkak ki oyuna yeni, kaliteli öğeler eklemiştik; ama tek ve bütünlüklü bir güncelleme yapmış olsak Heimer oyuncularına muhtemelen daha iyi bir hizmette bulunmuş olacaktık. Son tahlilde, şampiyonların kendilerini oluşturan öğelerin özgün, tutarlı ve hayata iyi geçirilmiş birer birleşimi olmasını hedefliyoruz. Bunun için de görselliğin, hikâyenin ve oynanışın birbirini desteklemesi, pekiştirmesi gerekiyor. Bu yeni felsefeyle yola çıkarak, güncelleme temposunu düşürmeden mümkün olan en kaliteli güncellemeleri yapabilmek için bu yılki proje akışımızda bazı denemeler yaptık.

İlk adım, oynanış güncellemelerinin de, tamamen Şampiyon Güncelleme ekibinin görevlerinden biri haline getirilmesiydi. Geçmişteki oynanış güncellemeleri çoğunlukla Xerath, Kassadin, Rengar gibi oyunu olumsuz etkileyen şampiyonlar üstünde yoğunlaşıyordu. O zamandan bu yana; şampiyonların çıkardığı oynanış sorunlarını düzeltmeyi bırakıp, şampiyonu teması ve hikâyesiyle bir bütün olarak inceleyerek oynanabilecek en zevkli halini ortaya çıkarmak için çalışmaya başladık. Şampiyonların kimliklerinin vaat ettiği oynanışa yaklaştırılmaları konusunda verebileceğimiz en iyi örnekler Nidalee, Sona ve Soraka. Nidalee’nin biçim değiştirme özelliği artık temel oynanış döngüsünün bir parçası, Soraka ise iki saniyede bir etrafına iyileştirmeler saçıyor! Bu yaklaşım sayesinde karakterin oyuncuya verdiği izlenimi bozmadan, ta temelinden gelen bazı oyuncu sorunlarını çözebildiğimizi gördük.

Bir başka önemli gelişme de, görsel güncellemelerde çeşitliliğin artması potansiyeliydi. 2013’ün sonlarına doğru, oyunculara güncellemeleri daha hızlı ulaştırmanın yollarını araştırırken, Rammus’la Anivia’nın sadece dokularını yeniledik. İnsan olmayan ve oldukça… köşeli görünen bu iki şampiyon, üstlerinde denemeler yapmak için idealdi. Bu ufak iyileştirmelerin son derece olumlu karşılandığını gördüğümüzde, 2014’te bu tür ufak çaplı görsel güncellemeler yapmaya devam edelim dedik. Skarner’ın yeni görünümü de iyi karşılanınca, insan görünümlü bir şampiyona el attık ve Sona’nın dokularını yeniledik. Hatta bu güncellemeyle beraber, modelinde bile ufak değişiklikler yaptık. Buna da tam teşekküllü görsel güncellemelerde verdiğiniz olumlu tepkiyi verdiğinizde; küçük çaplı ancak sık görsel yenilemelerin, güncelleme akışının önemli bir parçası olduğu kanıtlanmış oldu.


Son olarak Sion’la, kapsamlı güncellemelerimizi yeni bir seviyeye taşıdık. Sion pek çok açıdan, ekibimizde ve ekibimizin işine yaklaşımında yaptığımız değişikliklerin zirvesi oldu. Eski halinin sorunları üstünde odaklanarak kendimizi kısıtlamaktansa, nasıl olması gerektiğini araştırmaya başladık ve şampiyonun tüm yönlerini, sıfırdan, bu hedefe uygun tasarladık. Sion, ekibimizin üstlendiği en büyük proje. Umarız büyük çaplı güncellemelerden ne beklenmesi gerektiği konusunda standart haline gelir.

Bu çeşitli projeler birlikte ele alındığında, farklı büyüklükte güncellemeler yapmanın büyük bir potansiyeli olduğunu gösterdi. Sion gibi dev projelere ek olarak, daha nokta atışı güncellemelerle boşlukları doldurup oyuna sürekli olarak değer katabildik. Viktor buna iyi bir örnek. Oynanışında ve görsellerinde yapılan hızlı ve ufak çaplı güncellemelerle, güncel şampiyonların standartlarına uyduruldu.

Öte yandan; ufak çaplı güncellemelerimizi “MÜKEMMEL OLDU!” diye sevinç çığlıkları atıp mutluluk gözyaşları dökerek bitirmiyoruz elbette. Animasyon sanatçıları eski animasyonların bazılarından tiksinebiliyor, ses tasarımcıları bazı yeni efektler veya replikler eklemek isteyebiliyor. Ancak düzenli olarak yüksek kaliteli ve sayısı artan güncellemeler yayınlamak, oyuncuların çok sevdiği daha çok sayıda eski şampiyonu elden geçirmemize ve bekleyen şampiyon sayısını azaltmamıza yardımcı oluyor. 2014’ü güçlü bir şekilde bitirip 2015’e hızla başlamak istediğimizden, bu yaklaşım özellikle önem taşıyor.

Geleceğe yönelik planımız

İşimiz zor – hemen şimdi şöyle iyice bir elden geçirilse çok iyi olacak düzinelerce şampiyon var, biz onları bitirene kadar da yerlerine yenileri gelecek. Bu işi en iyi nasıl başaracağız? Son zamanlarda edindiğimiz tecrübelerden, şu iki prensibe ulaştık:

  1. Güncellemelerin büyüklüğü; Sion gibi dev projelerden, ufak doku güncellemelerine ve oynanış pürüzü gidermelerine kadar büyük çeşitlilik gösterecek. Ama hepsi şampiyonun özel ihtiyaçlarına ve genel şampiyon kadrosundaki yerine özgü olacak.
  2. İlk maddeden devamla; çeşitli büyüklüklerde güncellemeleri aynı anda yürüteceğiz. İhtiyaçları şu anki gerekliliklere uymuyor diye hiçbir şampiyon göz ardı edilmeyecek.

These principles are actually already in play – Sion, Viktor and Soraka emerged nearly simultaneously and with varying degrees of change. Moving into 2015, we plan to do updates in the Renekton to Sona range much more often than in the past, but in addition to Sion-level updates (not in lieu of them).

Bu kararın ışığında, güncellemeleri yenileme, yeniden yayımlama gibi terimlerle tanımlamaktan ve Görsel Güncelleme, Oynanış Güncellemesi gibi kategorilere ayırmaktan vazgeçtik. Bundan sonra görsel güncellemeler oynanış düzenlemelerini ya da yaşam kalitesi için yapılan değişiklikleri de içerebilecek. Oynanış odaklı güncellemeler çıkarken de, yanlarında, yeni büyü efektleri gibi görsel ayarlamalar gelebilecek. Güncellemelerin önceden belirlenmiş bir kalıba uyması gerekmiyor. Her biri, şampiyonun ihtiyaçları ölçüsünde kendine özgü olacak. Amacımız tüm şampiyonları, oyuncuların güncel LoL şampiyonlarından beklediği kalite seviyesine çekmek.

Peki bu bilgiler gerçek hayatta ne işimize yarayacak? Örneklerle açıklayalım:

Maokai

Maokai’ye, Singed-Renekton ayarında bir görsel güncelleme gelecek. Hem klasik görünümünde, hem de kostümlerinde model ve dokular yenilenecek. Görsel efektleri de elden geçirilecek. Ağırlıklı olarak görünüşü üstünde çalışacak olmamıza karşın; bu yılın başında yeteneklerinde yaptığımız bazı değişiklikleri bir adım ileri taşıyıp, destek yönü olan bir tank rolünü daha da sağlamlaştıracağız. Maokai yakında Açık Beta’ya düşer, takipte kalın!

Tristana

Tristana sürekli popüler olan bir şampiyon, dolayısıyla güncellemeye ihtiyacı yokmuş gibi görünüyor olabilir. Ancak güncel standartlara uydurulabilecek birkaç yönü var elbette. Bizce görsellerinin yenilenmesinin zamanı geldi de geçiyor bile, hele oyunun çıkışından beri yordle’ların görünüşlerinin nasıl da değiştiği göz önüne alınacak olursa. İşin başına oturmuşken E’sine biraz tat katacak, yeteneklerini daha etkileşimli hale getirecek ve nişancı şampiyonlar arasında kendine özgü bir yer edinmesini sağlayacak orta boy bir oynanış güncellemesi de yapalım dedik. Bu projeye bir hayli süre ve kaynak ayırdık, ancak Tristana’yı baştan yaratmak yerine güncellenmeye ihtiyacı olan yerlerine yoğunlaşacağız.

Poppy

Pek sevilen demirci kızımız, aynı zamanda günümüz standartlarına uydurulması gereken en eski şampiyonlarımızdan biri. Yanlış olmasın; onun temel konseptini ÇOK seviyoruz. Kim çekiciyle haritanın her yerindeki düşmanların yüreğine korku salan cesur bir yordle’ı oynamak istemez ki? Zaten Poppy’nin üstünde çalışmaya; bu harika fikir hayata gereğince ihtişamlı geçirilemediği için çalışmaya başladık.

Poppy her zamanki gibi ağır silahlı altın bir zırh topağına benzeyecek. Temasını ve renk paletini değiştirmeden, görsellerini hem tarz hem teknik olarak günümüze uyarlayacağız. Hikâyesinin en güzel yönlerini de öne çıkararak, yordle soydaşları arasında kendine özgü bir yer edinmesini sağlayacağız. Oynanış yönünde daha çok zorluk çekecek gibiyiz, çünkü Poppy’nin yetenek seti artık neredeyse antika oldu. Yine de şu anki “korkusuzca atılıp çekici rakibin kafasına indirivermek” üzerine kurulu mekaniklerini bozmayacağız; önden dalan oyuncuların tercih ettiği bir şampiyon olma özelliğini değiştirmek istemiyoruz.

Poppy epey büyük bir iş – Sion seviyesinde olmamakla beraber ona oldukça yakın. Henüz yolun başındayız ve daha tamamlanacak çok şey var, ama bittiğinde sizlere harika oyunlar yaşatacağını umuyoruz.

Dediğim gibi, bunlar ve diğer güncellemeler şampiyonların ihtiyaçlarına ve önlerindeki fırsatlara göre geliştirildiğinden, kapsamları birbirlerinden son derece farklı olacak. Ancak yukarıda bahsettiklerim proje listemizin sadece küçük bir kısmı. En sevdiğiniz üçgen ayaklı şampiyonun adını göremediyseniz üzülmeyin, muhtemelen sıraya bir yerlerden girmiştir. Son öğrendiklerimizin ışığında, 2015’te tempomuzu daha da arttırmayı umuyoruz.

Umarım bu açıklamalar ilginizi çekmiştir. Şampiyon güncellemelerinin geleceği konusunda son derece heyecanlıyız, sizin de duygularınızı öğrenmek isteriz!

Bu yazıyı arkadaşlarınla paylaş!
Yazar

GameXNow

GameX Dijital Eğlence ve Oyun Fuarı'nın resmi oyun haber sitesi!