GameXNow
GameX Dijital Eğlence ve Oyun Fuarı'nın resmi oyun haber sitesi!
League of Legends yenilenmeye, yenilendikçe güzelleşmeye devam ediyor. Yine karşımızda büyük bir yama var ve bu yama kısa bir süre sonra League of Legends’ın tüm sunucularında aktif halde kullanıyor.
Oyuncuların uzun süredir nerf istediği Darius üzerinde biraz dengeleme olmuş gibi gözüküyor. Çünkü ultisiyle aldığı killerde ultisinin bekleme süresi sıfırlanan Darius, artık yeniden ultisini atmak için 12 saniye bekleyecek. Öte yandan, oyunun en değişik karakterlerinden, her rolü başarıyla oynayabilen Kayle üzerinde de birtakım oynamalar yapılmış. İsterseniz hemen League of Legends ekibinin yaptığı videoyu seyredelim, ardından da videonun altında yer alan tüm düzenlemelerin listesine göz atalım!
Yapılan değişiklikler Amumu’nun ani hasarını biraz düşürdü ve Hüzünlü Mumya’nın Laneti’nin tüm takımı kilitlemesini engelleyerek takım çatışmalarında daha çok yayılma imkanı tanıdı.
Sargı Atışı: Hasar 80/140/200/260/320’den 80/130/180/230/280’e düşürüldü
Hüzünlü Mumyanın Laneti: Etki alanı 600’den 550’ye düşürüldü
Uzun menzilli dövüşen klasik bir YG taşıyıcı olan Ashe’yi, oyun sonunda daha büyük bir tehdit haline getirerek benzerlerinden ayırmak istedik.
Seviye başına saldırı hızı %3,34’ten %4’e çıktı.
Yapılan değişiklikler, Darius’un Noxus Giyotini ile ardı ardına şampiyon katletmeye devam etmesini sağlarken, koridorlama aşamasında aşırı gelişmesini engelleyecek.
Noxus Giyotini: Noksus Giyotini hedefi öldürdüğünde, sonraki 12 saniye boyunca yeniden kullanılabilir. Bu üst üste birkaç kere tekrarlanabilir
Bekleme süresi tüm kademelerde 100’den 120/100/80 olacak şekilde değiştirildi.
Fiddlesticks’in bazı görsel efektleri güncellendi
Garen’in dayanıklılığını biraz azalttık. Artık taban özelliklerinden fazladan Zırh ve Büyü Direnci almıyor. Garen seviyesine bağlı olarak 4-14 arası Zırh ve Büyü Direnci kaybedecek.
Metanet: İyileştirme oranı saniyede azami Can değerinin %0,5’inden %0,4’üne düşürüldü.
Amansız Hücum: Büyünün yapılma süresinin uzamasına neden olan bir hata düzeltildi.
Yiğitlik: Pasif etki; Zırh ve Büyü Direnci değerlerinin tamamı yerine eşyalardan, rünlerden veya kabiliyetlerden gelen fazladan Zırh ve Büyü Direnci’ni %20 artıracak şekilde değiştirildi.
Demacia’nın Adaleti: Büyünün yapılma süresinin uzamasına neden olan bir hata düzeltildi.
Yapılan değişiklikler, Hecarim’in oyunun başlarında ormanı temizlemesini kolaylaştırıp dayanıklılığını artırıyor. Öte yandan, oyun sonunda takım çatışmalarından sağ çıkmasını zorlaştırıyor.
Galeyan: Verdiği hasar 50/85/120/155/190’dan 60/95/130/165/200’e çıkarıldı
Dehşetin Ruhu: İyileştirme, %10/15/20/25/30’dan her kademede %20’ye ayarlandı.
Bekleme süresi her kademede 14 saniyeden 20/18.5/17/15.5/14 saniyeye artırıldı.
Dehşetin Ruhu’nun gereğinden fazla hasar vermesine neden olan bir hata düzeltildi.
Muson: Mana bedeli 150/225/300’den 100/150/200’e düşürüldü
Cehennem Kılıcı’nı tüm yapılara karşı tutarlı hale getirdik. Zaten hareketli ve etkili bir suikastçi olan Kassadin’in aşırı bir itme gücüne ihtiyacı yok.
Cehennem Kılıcı: Kassadin’in Cehennem Kılıcı kullanırken yaptığı normal saldırıların, Muramana’nın aktif hasarını birden fazla kere tetiklemesine neden olan bir hata düzeltildi. Cehennem Kılıcı’nın aktif etkisi, artık inhibitörlere ve merkeze hasar vermiyor.
Yapılan değişiklikler, Kayle’nin yetenek setinde aşırı güçlü olan fakat farkedilmeyen noktaları düzeltiyor. Hesaplaşma’nın ilk andaki etkisini artırmak için yavaşlatma etkisi güçleniyor fakat süresi kısaltılıyor.
Artık her seviye atladığında Büyü Direnci artmıyor.
Hesaplaşma: Hedefi yavaşlattığında, hedefin aldığı hasar artmıyor.
Artık hedefi Kutsal Ateş etkisine sokuyor.
Yavaşlatma süresi 4 saniyeden 3 saniyeye düşürüldü.
Yavaşlatma oranı %35/40/45/50/55’den tüm kademelerde %35’e düşürüldü.
Atış Hızı 1300’den 1500’e çıktı.
Bu değişiklikler Puma halinin öne çıkması istenen özellikkeri olan yüksek hasar ve hareket hızını öne çıkararak, dayanıklılığı geri plana alıyor.
Artık seviye atladığında Büyü Direnci artmayacak.
Pençele: Yetenek Gücü oranı 0,4’ten 0,6’ya çıktı.
Puma Sureti: Artık fazladan Zırh ve Büyü Direnci vermiyor.
İnsafsız Yırtıcı: İnsafsız Yırtıcı’nın hiçbir saldırıda kritik vuruş yapamamasına neden olan bir hata düzeltildi. İnsafsız Yırtıcı artık ilk saldırıda kritik vuruş yapabilecek.
Bu değişikliklerle, Parçala’nın verdiği pasif Zırh miktarı azaltılarak, rakiplerin oyunun başlarında Taric’e koridorda karşı koyabilmesi sağlanacak. Bunun karşılığında Taric, oyunun ilerleyen aşamalarında daha çok güçlenebilecek, yeni eşyalar kullanabilecek ve rakiplerini yakın mesafeden dövüşe sokabilecek.
Taban Saldırı Hasarı 57’den 62’ye düştü
Mücevher Ustası – Baştan yapıldı
Taric’in normal saldırıları, azami Manasının %2’si kadar fazladan büyü hasarı veriyor. Bu fazladan hasar, şampiyonlara karşı ikiye katlanıyor.
Parçala: Pasif harenin verdiği Zırh değeri 10/15/20/25/30’dan, Taric’in zırhının %12’sine dönüştürüldü (Taric’in kendine verdiği Zırh miktarı 10/15/20/25/30 olarak kaldı)
Aktif hasar artık Taric’in Zırh değerinin %30’una eşitlendi.
Tüm kademelerde Mana bedeli 50/60/70/80/90’dan 50’ye düşürüldü.
Parıltı: Mana bedeli 95’ten 75’e düşürüldü
Ashe gibi Tristana’yı da oyun sonunda daha büyük bir tehdit haline getirmek istedik.
Seviye başına Saldırı Hızı, %3,01’den %4’e çıkarıldı.
Yapılan değişikliklerle, YG Tryndamere’in Kan Hırsı’nın iyileştirme özelliğinden tam anlamla faydalanmaya başlamadan önce Hiddet biriktirmesi gerekecek. Bu sayede Kan Hırsı’nın oyunda planlanan rolü oynaması ve planlandığı şekilde karşı konabilmesi sağlanacak. Kan Hırsı’nı 100 Hiddet biriktirmiştken kullanmak, yamadan önceki 1,5 YG oranına geri dönmesini sağlayacak.
Kan Hırsı: Yetenek Gücü oranı ayarlanarak, 1,5’dan 0,3+ tüketilen Hiddet başına 0,012 (Hiddet tamamen doluyken 1,5) yapıldı.
Yapılan değişikliklerle Vayne’in Takla’yı ve Kazıkatar’ı daha rahat kullanması sağlanarak, Vayne oynamanın neden olduğu baskını azaltılması hedefleniyor.
Seviye başına Mana 27’den 35’e çıkarıldı.
Takla: Mana bedeli 40’dan 30’a düşürüldü
Bu değişikliklerle Vi’ın ormanı temizleme hızı azaltılarak oyunun başında ormandaki varlığı azaltılacak. Vi Duvar Delen’i hazırlarken onu engelleyen rakipleri ödüllendirerek, Duvar Delen’e karşı konabilmesini de yeniden mümkün hale getirdik.
Taban Saldırı Gücü 58’den 54’e düşürüldü
Duvar Delen: Duvar Delen artık tamamlanmadan engellendiğinde bekleme süresi sırıflanmıyor, 3 saniyeliğine beklemeye giriyor. Harcanan Mana bedelinin ise tamamı değil, %50’si iade ediliyor.
Ezici Darbeler: Verilen hasar azami Can değerinin %6/7/8/9/10’undan %4/5.5/7/8.5/10’una düşürüldü.
Yapılan değişikliklerle Xin Zhao’nun oyunun başına hedefine uzaklaşma şansı vermemesi durumu değişecek ve özellikle de sadece savunma eşyaları çıktığı zaman ani hasarını azalacak.
Amansız Hücum: Hasar 70/110/150/190/230’dan 70/105/140/175/210’a düşürüldü
Bekleme süresi 13/12/11/10/9’dan 14/13/12/11/10’a çıkarıldı
Mızrağın Hışmı: Taban hasar 125/225/325’den 75/175/275’e düşürüldü
Bekleme süresi 100/90/80 saniyeden 120/110/100 saniyeye çıkarıldı.
Yapılan değişikliklerle Keskin Shuriken; Gölge Darbesi’nin daha riskli ama ödülü daha büyük bir alternatifi haline geld.
Keskin Shuriken: Hasar 75/110/145/180/215’den 75/115/155/195/235’e çıkarıldı.
Gölge Darbesi: Hasar 60/95/130/165/200’den 60/90/120/150/180’e düşürüldü
Bir diğer yandan League of Legends’ın eşyaları üzerinde de biraz oynamalar yapıldı. Bakalım neler olmuş?
Pasif Can Yenilenmesi, her 5 saniyede bir azami Can değerinin %1,5’undan %1’ine düşürüldü.
Bu değişiklikler Bilgewater Palası’nı ÖZEL Aktif’i için almak isteyen şampiyonlara daha cazip bir seçenek haline getiriyor.
Tarif Değişti: Uzun Kılıç + Vampirî Asa + 200 = 1400 Altın
Saldırı Gücü 40’tan 25’e indirildi.
Can Çalma %10^’dan %12’ye çıkarıldı
ÖZEL Aktif hasarı 150’den 100’e düştü
ÖZEL Aktif yavaşlatması %30’den %25’e düştü
ÖZEL Aktif menzili 400’den 500’e çıktı
ÖZEL Aktif bekleme süresi 60 saniyeden 90 saniyeye çıktı.
Yapılan değişikliklerde Mahvolmuş Kralın Kılıcı, Can değeri yüksek hedeflere karşı daha etkili olarak SG şampiyonlarına daha yararlı bir hale geldi.
Tarif değişti: Hançer + Hançer + Bilgewater Palası + 650 Altın = 2850 Altın
Saldırı Gücü 45’den 30’a düştü
Artık %40 Saldırı Hızı veriyor
Can Çalma %15’ten %10’a çıktı
ÖZEL Pasif, Normal saldırılar, isabet ettiğinde hedefin mevcut Can değerinin %5’ine eşdeğer ek fiziksel hasar verir (minyonlara ve canavarlara karşı azami 90)” olarak değişti.
ÖZEL Aktif “Hedef şampiyonun azami Can değerinin %15’ini (en az 100) fiziksel hasar olarak verir, aynı miktarda iyileştirir ve hedefin
Hareket Hızı değerinin %30’unu 4 saniyeliğine çalar (60 saniye bekleme süresi)” olarak değişti.
ÖZEL Aktif menzili 400’den 500’e çıktı.
Yakma hasarı 3 saniye içinde 15-66’dan 14-50’ye düşürüldü.
Bu yamada League of Legends’ın arayüzününde de değişiklikler oldu. Hemen bakıyoruz.
Oyun Arayüzü
Oyuncular artık oyun içinde açılacak dairesel menüden 4 yeni sinyalden birini seçebilecek. “Rakip Kayboldu” “Yoldayım” “Tehlike” ve “Bana Yardım Et”
Eşya dükkanı düğmesi açıklamasının, eşya dükkanı açıldıktan sonra ekranda kalmaya devam etmesine neden olan bir hata giderildi
İzleyici Modu
İzleyici Modu’nda mini haritanın üstünde görüntülenen sinyal düğmeleri kaldırıldı.
Yapay Zekaya Karşı
Yapay Zekaya Karşı Dominion’da, botların geri çekilme davranışı geliştirildi.
League of Legends’ın değişen genel özellikleri aşağıdaki gibidir.
Genel
GameXNow web sitesi GameX Uluslararası Dijital Oyun ve Eğlence Fuarı‘nı düzenleyen Rönesans Fuarcılık ve Yayıncılık AŞ‘nin resmi dijital medya portalıdır.