(YENİ) HEVESLİ KAPRİS: Artık etki süresi boyunca ayrıca %15/20/25/30/35 saldırı hızı sağlıyor
Tahm Kench
Pasif – Tadımlık
(YENİ) ESKİDEN ULTİSİNDEYDİ: Tahm Kench’in normal saldırı ve yetenekleri, azami can miktarının %1/1,25/1,5’i kadar (1/11/16. seviyelerde) ilave büyü hasarı verir. Bu etki, şampiyonlara karşı 3 defaya kadar birikir.
Q – Dil Yarası
HASAR: 80/125/170/215/260⇒80/130/180/230/280
E – Kayış Gibi
HASARDAN GRİ CANA DÖNÜŞÜM: Alınan hasarın %100’ü⇒Alınan hasarın %70/75/80/85/90’ı
(YENİ) SAĞLAM KAYIŞ: Kalkan artık etki süresi boyunca bozunmuyor
R – Lezzet Yolculuğu
(KALDIRILDI) LEZZETİ ARTIK PASİFİNDE: Artık saldırı ve yetenekler Tahm Kench’in ilave can miktarının %2/4/6’sına eşdeğer hasar vermiyor
ODAKLANMA SÜRESİ: 15 saniye⇒6 saniye
GERÇEKLEŞME GECİKMESİ: 1 saniye⇒0,25 saniye
RAKİP UYARI SÜRESİ: 1,5 saniye⇒1 saniye
MENZİL: 4000/5000/6000⇒4500/5500/6500
Thresh
Pasif – Felaket
(YENİ) DEVLERİN RUHU BÜYÜK OLUR: Destansı canavarlar artık iki ruh veriyor
W – Karanlık Geçiş
(KALDIRILDI) YETENEK GÜCÜ ORANI: 0,4 yetenek gücü⇒Kaldırıldı
(YENİ) RUH ORANI: Artık toplanan her ruh, +1 kalkan kazandırıyor
LÜTFEN FENERE TIKLAYIN: Artık Ölüm Cezası ile bir rakibe bağlı hâldeyken menzil dışındaki bir konumdan Karanlık Geçiş kullandığı zaman, Thresh kullanım menziline kadar yürümek yerine feneri hedef doğrultuda azami menzile kadar gönderiyor
LÜTFEN AMA: Artık bir rakip başarıyla Ölüm Cezası’na çarptırılıp, Thresh kendini bu rakibe doğru çektiğinde; zincirin biraz ötesinde kalan fenerler, zinciri kırmadan önce kısa bir süre beklemede kalıyor
Zyra
Pasif – Diken Bahçesi
TOHUM ORTAYA ÇIKIŞ SÜRESİ: 11 – 6,75 saniye (1-18. seviyelerde)⇒13 – 8,5 saniye (1-18. seviyelerde)
Q – Ölümcül Sarmaşık
GDO’LU: Ölümcül Sarmaşık yeteneğinin ortaya çıkardığı bitkilerin, Zyra’nın hasar vermediği şampiyonları bile kendi kendilerine hedef almalarına neden olan bir hata giderildi
ÖLÜMÜN BİLE ÇARESİ ONDA: Zaman Kayması yeteneğinin iyileştirmeyle ortaya çıkan etkileri tetiklememesine neden olan bir hata giderildi (ör: Kızgın Buhurdanlık’ın saldırı hızı güçlendirmesi)
TOPLA KENDİNİ: İrade Gücü’nün en üst yetenek seviyesinde, Sydra’nın tıkladığı yere bağlı olarak sadece 2 küre toplamasına neden olan bir hata giderildi
BAL TUTAN BEKLEME SÜRESİNİ YALAR: Bir nesneyi tutarken kitle kontrol etkisi altına girmenin, İrade Gücü’nü bekleme süresine sokmasına neden olan bir hata giderildi
R – Güç Patlaması
GEÇİCİ FARKINDALIK: Artık sadece kullanıldığı anda değil, bütün kullanım süresi boyunca küre arıyor
KAÇAK KÜRE: Güç Patlaması’nın ortaya çıkardığı kürelerin, yetenek kullanıldığı sırada Syndra’nın hedefi katledilirse kullanılamaz hâle gelmesine neden olan bir hata giderildi
Trundle
Genel
TABAN CAN YENİLENMESİ: 9,4⇒6
Twıtch
Q – Pusu
SİS DAĞILDI: Twitch bir şampiyon katlettiğinde Pusu’nun görünmezlik gecikmesinin anında bitmesine neden olan bir hata giderildi
Vladımır
Pasif – Kızıl Akit
İLAVE CAN – YG ORANI: Her ilave 25 can başına⇒Her ilave 40 can başına1 yetenek gücü
YG – İLAVE CAN ORANI: Her 1 yetenek gücü başına 1 can⇒1,4 can
Q – Kan Nakli
HASAR: 80/100/120/140/160⇒75/90/105/120/135
YETENEK GÜCÜ ORANI: 0,45⇒0,55
Volıbear
W – Kuduz
HASAR: 80/125/170/215/260⇒60/110/160/210/260
YÜK BAŞINA SALDIRI HIZI: %8/11/14/17/20⇒%4/8/12/16/20
Zıggs
Q – Seksek Bomba
GİDERİLEN HATA: Seksek Bomba artık Baron, Ejderha ve altı yük biriktirmiş Cho’Gath gibi iri birimlerin yanında sekerken daha istikrarlı infilak edecek
Yüzey Yetenekleri
ZAFER YOLU: Artık etrafından dolaşmak için uzun yollar tepmek yerine dinamik olarak ortaya çıkarılan yüzey şekillerine doğru ilerliyor. Bu sistem Taliyah’nın Örgü Duvar (R) işlevini kopyalıyor ve artık Anivia’nın Buz Duvarı (W), Trundle’ın Buzdan Sütun (E), Jarvan’ın Afet (R) ve Azir’in İmparatorluk Muhafızları (R) yeteneklerinde ve Zz’Rot Kapısı’nda da aynı şekilde etki gösteriyor.
Sonsuz Uçurum
Mordekaıser
W – Ölüm İşlemez
GİDERİLEN HATA: Mordekaiser kimin üzerinde kullanırsa kullansın, Ölüm İşlemez’in daima en yakındaki takım arkadaşını hedef almasına neden olan hata giderildi
Talıyah
Q – Taş Hasadı
İŞLENMİŞ TOPRAK SÜRESİ: 140 saniye⇒100 saniye
Eşyalar
Eski Para Serisi
Eski Para
(YENİ) BEKLEME SÜRESİNDE AZALMA: %0⇒%5
Göçebe Madalyonu
TARİF: Eski Para + Peri Tılsımı + Yenilenme Boncuğu + 225 altın⇒Eski Para + Peri Tılsımı + 375 altın
TOPLAM BEDEL: 850 altın (değişmedi)
BEKLEME SÜRESİNDE AZALMA: %5⇒%10
CAN YENİLENMESİ: %50⇒%25
MANA YENİLENMESİ: %50⇒%75
Uluların Tılsımı
(YENİ) TARİF: Keskingaga Pelerini + Göçebe Madalyonu + 450 altın
TOPLAM BEDEL: 2200 altın⇒2500 altın
(YENİ) ZIRH: 0⇒45
CAN YENİLENMESİ: %100⇒%150
MANA YENİLENMESİ: %100⇒%75
(YENİ) AKINCI: Sağlam ve yıkılmış kuleler ya da Hiçlik Kapılarının yakınlarında 2 saniye içinde artacak şekilde en fazla %20 hareket hızı kazandırır
Yadigâr Kalkan Serisi
HEXTECH GANİMETİYLE KARIŞTIRMA: Savaş Ganimeti adlı pasif, artık rakip yoldaşları infaz etmiyor (ör: Zyra’nın bitkileri).
Yadigâr Kalkan
MİNYON İNFAZI: 200 can⇒195 + (5*seviye) can
Targon’un Heybeti
MİNYON İNFAZI: 240 can⇒200 + (10*seviye) can
Dağın Sureti
MİNYON İNFAZI: 400 can⇒320 + (20*seviye) can
Ekinoksun Gözü
MİNYON İNFAZI: 400 can⇒320 + (20*seviye) can
Büyü Hırsızının Marifeti Serisi
VERGİ SINIRINA TAKILDI: Vergi adlı pasif, artık rakip yoldaşları katledildiğinde bekleme süresine girmiyor (ör: Zyra’nın bitkileri).
Yasak İdol
TOPLAM BEDEL: 550 altın⇒850 altın
YENİYASAK İYİLEŞTİRME: +%10 ilave iyileştirme ve kalkan gücü
Kızgın buhurdanlık
BİRLEŞTİRME BEDELİ: 800 altın⇒700 altın
TOPLAM BEDEL: 2200 altın⇒2400 altın
YETENEK GÜCÜ: 40⇒60
MANA YENİLENMESİ: %100⇒%75
(YENİ) KIZGIN İYİLEŞTİRME: +%15 ilave iyileştirme ve kalkan gücü
Mikael’in kazanı
BİRLEŞTİRME BEDELİ: 850 altın⇒650 altın
TOPLAM BEDEL: 2300 altın⇒2400 altın
(YENİ) KRİTİK İYİLEŞTİRME: +%15 ilave iyileştirme ve kalkan gücü
SIRANI BEKLE: Roketkemer, ileri atılma süresi boyunca yetenek kullanılmasını ve odaklanmayı engelliyor
Totemler
(YENİ) ATAM TOTEM BEN SENİ: Artık totemlere saldırıldığında Gezgin Çizmesi, Bulut Ejderi veya Taliyah’nın Taş Kızak çatışma dışı avantajlarını taşıyan şampiyonlar çatışmaya girmiş sayılmıyor
(YENİ) YATIRIM TOTEMİ: Totemler artık kesildiklerinde 30 deneyim puanı veriyor (mavi totemler için 15)
(YENİ) SEVİYE ATLAYAN TOTEM: Totemler haritada kaldığı her 150 saniyede bir kendisini yerleştiren takım için görsel açıdan daha havalı bir hâle geliyor
Genel Deneyim Akışı
DAHA MANTIKLI: Yetişme deneyimi artık seviyeden seviyeye sabit bir değerde kalmak yerine, eksik olan deneyim oranına bağlı olarak artış gösteriyor
BAŞKA BİR DEYİŞLE: Artık 2,5 seviye gerideyken 2,3 seviye geride olduğunuzdan daha fazla, 2,3 seviye gerideyken 2 seviye gerideyken aldığınızdan daha fazla yetişme deneyimi kazanıyorsunuz
MATEMATİK ZAMANI: Yeni sürekli artışın oyunla uyumunu sağlamak amacıyla yetişme deneyimi daha erken devreye girecek ama daha hafif bir artış sergileyecek (YENİ) DUYARLI CESETLERŞampiyonlar artık katledilmelerini takip eden yaklaşık 10 saniye boyunca, kendileri katkıda bulunmamışsa bile çevrelerinde alınan skorlardan deneyim almaya devam ediyor
Erken Skor Ödülleri
NEFES BOŞLUĞU: Şampiyon katletmek, düşük seviyelerde daha az deneyim kazandırıyor ve kazanılan deneyim miktarı, 9. seviye civarında 6.13 Yaması’ndan önceki değerlerine dönüyor
Sihirdar Büyüleri
Işınlan
ODAKLANMA SÜRESİ: 3,5 saniye⇒4,5 saniye
İNİŞ NOKTASI: Işınlan, büyüyü kullanan şampiyonu hedefinin yakınındaki gelişigüzel bir noktaya bırakır⇒Işınlan, büyüyü kullanan şampiyonu hedefin büyüyü kullanan şampiyonun Merkez’ine en yakın tarafına bırakır. Örneğin şampiyonlar artık daima kulelerin arkasında beliriyor.
AÇIKGÖZ: Işınlan büyüsünün görsel animasyonları, hedef konumun 500 birim çevresinde görüşe sahip olmak kaydıyla artık daima görülüyor (Savaş Sisi’nin içinden bile)
(YENİ) ÖNCE ADIM GELİR SONRA BEN: Işınlan artık hedef konumda sessiz bir “Yoldayım” sinyali veriyor
Ejderhalar ve Vadinin alameti
DUR, ATLAMA!: Ejderhalar ve Vadi’nin Alameti artık seviye atlamadan önce 30 saniye boyunca çatışma dışı kalana kadar bekliyor
(KALDIRILDI) TOTEMLER ALDI GÖTÜRDÜ: Ejderhalar artık seviye atladıklarında ses efekti veya görsel efekt oynatmıyor
Saldırı Hareketi
GİDERİLEN HATA: Hareket komutu verildikten hemen sonra aynı noktaya saldırı hareketi komutu verildiğinde, ikinci komutun ilkini yok saymamasına neden olan bir hata giderildi
Dereceli Amblemleri
ÇETELE: Amblemlere yönelik galibiyet kayıtları 6.12 Yama Dönemi’nden itibaren tutulmaya başladı; bu yüzden bir amblem elde etmek için geçen yama döneminin başlangıcından bu yana 25 oyun kazanmış olmanız gerekiyor
YALNIZ KURT: Tekli amblemi, son oynadığınız oyunların çoğunda tek başınıza sıraya girdiğiniz anlamına gelir
SUÇ ORTAKLARI: Dinamik amblemi, çeşitli büyüklüklerdeki hazır gruplarla zafere ulaştığınız anlamına gelir
#TAKIMHEDEFİ: Takım amblemi, galibiyetlerinizin çoğunu eksiksiz takımlarla elde ettiğiniz anlamına gelir
Dereceli Aşama Kısıtlamaları
ŞAMPİYONLUK: Şampiyonluk / Ustalık, Elmas I, II
USTALIK: Şampiyonluk / Ustalık / Elmas I, II, III
ELMAS I: Şampiyonluk, Ustalık / Elmas I / Elmas II, III, IV
ELMAS V: Elmas II, III, IV / Elmas V / Platin I, II, III
PLATİN: Önceden olduğu gibi, Platin’in yüksek kümelerinde olan oyuncular, yukarıdaki kısıtlamalar dâhilinde düşük Elmas aşamalarında yer alan oyuncularla birlikte sıraya girebilir. Grupta hiçbir Elmas oyuncusu yoksa Platin oyuncuları bu değişikliklerden etkilenmez.
Belli Zamanlarda 5’li Gruplar
ELMAS ARKADAŞ GÜCÜ DEVREDE: Takımlar, hangi Dereceli aşamalarının katılabileceğine dair hiçbir kısıtlama olmadan en fazla dokuz oyuncu içerebilir
TAKIM YERLEŞİMİ: Takımların resmen Dereceli Takım hâline gelip kendilerine uygun aşama / kümeye yerleştirilmeleri için beş oyun oynaması gerekir
ÇIRAK GEZGİN: Her oyuncu belli bir anda en fazla beş takıma üye olabilir
KORULUK MACERASI: Uğursuz Koruluk Dereceli 3’e 3 sırası etkin olan sunucularda bu sıra, Dereceli 5’e 5 sırasının takvimini takip edecek
Giderilen Hatalar
Ninja Tabisi’nin, güçlendirilmiş saldırılardan (ör: Ashe’in Q – Pürdikkat yeteneği) alınan hasarı gerektiği gibi azaltmamasına neden olan bir hata giderildi
Fiora’nın Q – Hamle yeteneğini kullandığı sırada katledilirse bir daha Hamle yapana kadar Sıçra ve Işınlan büyülerini kullanamamasına neden olan bir hata giderildi
Leona’nın Q – Şafak Kalkanı yeteneğinin ipucunda sersemletme süresinin 1,25 saniye değil, 1 saniye görünmesine neden olan bir hata giderildi (gerçek sersemletme süresi değişmedi)
Miss Fortune’un Pasif – Şıpsevdi ve Shaco’nun Pasif – Arkadan Vuruş yetenekleri, artık Kara Balta’nın zırh eritme yüklerini fazladan uygulamıyor
Artık şampiyonlar Mavi Gözcü’nün minik kaya arkadaşının arkasından geçmeye çalışırken sıkışıp kalmıyor
Zac – Şekerleme renk paketlerinin Çok Düşük görüntü ayarındayken çatlamalar yapmasına neden olan bir hata giderildi
Uygun takım renkleri kullan seçeneği açılıp kapatıldığında mevcut minyonların renklerinin değişmemesine neden olan bir hata giderildi
Gözüpek Nidalee’nin görsel efektlerinde anlaşılırlığı arttırmak için birkaç renk değişikliği yapıldı
Belalı Kristal Varus’un E – Ok Yağmuru yeteneğinde, oklar indiği sırada görüntülenen özel parçacıklar yeniden devreye alındı