İYİLEŞTİRME ORANI:0,25 yetenek gücü⇒0,15 yetenek gücü
KIZIL AKIM:Vladimir Kan Nakli yeteneğini iki defa kullandıktan sonra, Kan Nakli’nin bekleme süresi biter bitmez Kızıl Akım etkisi altına girer. Kızıl Akım etkisindeyken Vladimir anlık hız artışı elde eder ve kısa süre içinde kullandığı ilk Kan Nakli, iki kat hasar vererek Vladimir’i eksik can miktarının belli bir kısmı kadar iyileştirir.
KIZIL AKIM SÜRESİ:2,5 saniye
KIZIL AKIM İYİLEŞTİRME İLAVESİ:40-240 (1-18. seviyelerde) artı her 40 yetenek gücü başına eksik can miktarının %1’i
W – Kızıl Havuz
HASAR ORANI:0,15 ilave can⇒0,10 ilave can
E – Kan Yağmuru
Vladimir Kan Yağmuru’nun verdiği hasarı arttırmak için azami canının bir miktarını 1 saniye boyunca kan şeklinde depolar. Yeteneği serbest bıraktığında (veya 1,5 saniye sonra) Vladimir çevresindeki geniş bir alanda patlama meydana getirir ve savrulan kan damlaları, isabet ettikleri ilk rakibe hasar verir.
BEDEL:Depolama süresine bağlı olarak azami can miktarının %2,5 ila %10’u
BEKLEME SÜRESİ:9/8/7/6/5 saniye
MENZİL:600
HASAR:Depolama süresine bağlı olarak 30/40/50/60/70 ila 60/80/100/120/140
ORAN:Depolama süresine bağlı olarak (her 40 azami can başına 1)+(0,35 yetenek gücü) ila (her 10 azami can başına 1)+(0,7 yetenek gücü)
AĞIRMIŞ:Tamamen dolu hâldeki Kan Yağmuru’nu taşırken Vladimir yavaşlar. Tamamen dolu hâldeyken serbest kalan Kan Yağmuru, isabet ettiği rakipleri 0,5 saniyeliğine %40 yavaşlatır
R – Kan Vebası
SÜRE:5 saniye⇒4 saniye
HASAR ARTIŞI:Bütün kaynaklardan %12 hasar artışı⇒Bütün kaynaklardan %10 hasar artışı
ŞİFALI VEBA:Kan Vebası, infilak ettiğinde etkilediği rakip başına Vladimir’i iyileştirir
TABAN İYİLEŞTİRME:Hedef başına 75/125/175 iyileştirme İYİLEŞTİRME ORANI:Hedef başına 0,35 yetenek gücü
Malzahar
Genel
YÜKLEME GÖRSELİ:Malzahar’ın oyun yükleme görseli güncellendi
DOKULAR:Malzahar’ın temel dokuları güncellendi
SİMGELER:Malzahar’ın yetenek simgeleri yenilendi
Pasif – Hiçlik Geçişi
Malzahar boyutlar arasındaki çizgide dolanır ve belli bir süre doğrudan hasar almadığı zaman Hiçlik Geçişi‘ni devreye sokar. Hiçlik Geçişi boyunca Malzahar’ın aldığı hasar büyük oranda azalır ve kitle kontrol etkileri Malzahar’a işlemez. Malzahar minyonlar dışındaki kaynaklardan hasar aldıktan veya bir kitle kontrol etkisini engelledikten 1 saniye sonra Hiçlik Geçişi‘nden çıkar.
HİÇLİK GEÇİŞİ SIRASINDA HASAR AZALTMA:%90
HİÇLİK GEÇİŞİ BEKLEME SÜRESİ:Doğrudan hasar aldıktan sonra 23-6 saniye (1-18. seviyelerde)
Q – Hiçlik’in Çağrısı
BEDEL:80/85/90/95/100 mana⇒60 mana
BEKLEME SÜRESİ:9 saniye⇒6 saniye
HASAR:80/135/190/245/300⇒70/110/150/190/230
ORAN:0,8 yetenek gücü⇒0,7 yetenek gücü
GERÇEKLEŞTİRME SÜRESİ:0,25 saniye⇒0,5 saniye
KULLANIM SONRASI GECİKME:0,5 saniye⇒Kaldırıldı
W – Hiçlik Sürüsü
Bir Hiçlik Haşeresi çağırır. Hiçlik Haşereleri bir şampiyon, büyük canavar veya destansı canavara ilk saldırdığında ya da bir birimin katledilmesinde asist yaptığında, Malzahar aynı süre varlığını koruyan yeni bir Hiçlik Haşeresi ortaya çıkarır. 3 veya daha fazla Hiçlik Haşeresi mevcut olduğunda her biri %50 saldırı hızı kazanır.
BEDEL:60 mana
BEKLEME SÜRESİ:20/19/18/17/16 saniye
MENZİL:450
HİÇLİK HAŞERESİ VARLIK SÜRESİ:12 saniye
HİÇLİK HAŞERESİ İSABET HASARI:10/15/20/25/30
HİÇLİK HAŞERESİ HASAR ORANI:0,3/0,325/0,35/0,375/0,4 toplam saldırı gücü + 0,1 yetenek gücü
MİNYON DÜŞMANI:Hiçlik Haşereleri canı %25’in altındaki minyonlara üç kat hasar verir
CANAVARLARA KIYAMAM:Hiçlik Haşereleri canavarlara %75 hasar verir
SIĞAMADIK:4 saniyeden az varlık süresi kalan Hiçlik Haşeresi yeni Hiçlik Haşeresi ortaya çıkarmaz
SEÇMECE HEDEF:Hiçlik Haşereleri Lanetli Kehanet veya Ölümün Pençesi etkilerinin altındaki hedeflere öncelik verir ve bu hedeflerin peşine düştüklerinde %100 hareket hızı kazanırlar
• Hiçlik Haşereleri artık Malzahar’ın normal saldırı gerçekleştirdiği şampiyonlara öncelik vermiyor
E – Lanetli Kehanet
BEDEL:60/75/90/105/120 mana⇒60/70/80/90/100 mana
HASAR:80/140/200/260/320⇒80/115/150/185/220
ORAN:0,8 yetenek gücü⇒0,7 yetenek gücü
ETKİ ALTINDAKİ HEDEF KATLEDİLİNCE MANA İADESİ:10/14/18/22/26 mana⇒azami mananın %2’si
ÖYLE KOLAY KURTULAMAZSIN:Lanetli Kehanet etkisi altındaki bir rakip Hiçlik’in Çağrısı veya Ölümün Pençesi yeteneklerinden birinden isabet alırsa Lanetli Kehanet’in etki süresi başa sarar
R – Ölümün Pençesi
Malzahar hedef şampiyonu 2,5 saniyeliğine sindirir ve hedefin çevresinde oluşturduğu negatif enerji alanı, etki süresi boyunca içinde kalan rakiplere hasar verir.
ÖLÜ BÖLGE SÜRESİ:5 saniye
HASAR:250/360/440⇒Ölü Bölge’de kalan bütün hedeflere azami can miktarlarının %6/8/10 kadarı
ORAN:1,3 yetenek gücü⇒saniyede her 100 yetenek gücü başına hedefin azami can miktarının %1,5’i GERÇEKLEŞTİRME SÜRESİ:0,25 saniye⇒Kaldırıldı
Cassıopeıa
Genel
TABAN HAREKET HIZI:335⇒328
MİNİK GÜÇLENME DÜZENLEMELERİ:Cassiopeia’nın başka taban istatistikleri de minik oranlarda düzenlendi
YILANLAR ÇİZME Mİ GİYERMİŞ:Cassiopeia seviye başına 4 hareket hızı kazanır. Cassiopeia Çizme eşyası satın alamaz.
Q – Zehirli Patlama
BEDEL:40/50/60/70/80 mana⇒60/65/70/75/80 mana
BEKLEME SÜRESİ:4 saniye⇒3,5 saniye
HASAR:75/115/155/195/235⇒75/120/165/210/255
ORAN:0,45 yetenek gücü⇒0,7 yetenek gücü
KULLANIM MENZİLİ:850⇒750
İSABET HALİNDE İLAVE HAREKET HIZI:%20⇒etki süresi boyunca azalarak tükenecek şekilde %30/35/40/45/50
W – Zehir
Cassiopeia’nın püskürttüğü zehir kavisli bir alana yayılır ve ardında birkaç saniye kalan zehirli bulutlar bırakır. Rakipler, bulutların içinde bulundukları süre boyunca zehrin zayıflatıcı etkisinde kalarak yavaşlar ve yere saplandıkları için hareket sağlayan yetenekleri kullanamazlar.
BEDEL:70 mana
BEKLEME SÜRESİ:22/20/18/16/14 saniye
SÜRE:5 saniye
HASAR:saniyede 20/35/50/65/80
ORAN:saniyede 0,15 yetenek gücü
YAVAŞLATMA:etki süresi boyunca azalarak tükenecek şekilde %40/50/60/70/80
kaldırıldıBEKLEME SÜRESİ SIFIRLAMA:Zehirlenmiş bir hedefe isabet ettiğinde artık bekleme süresi 0,5 saniyeye düşmüyor
kaldırıldıMANA DÖNÜŞÜArtık hedefini katlettiğinde Cassiopeia’nın azami mana miktarının %1,5’ine eşdeğer fazladan mana iade etmiyor (hâlâ kendi bedelinin tamamını iade ediyor)
yeniYILAN ISIRIĞI:Hedef önceden zehirlenmişse İkiz Diş fazladan 10/40/70/100/130 (+0,35 yetenek gücü) hasar verir
yeniİYİLEŞTİRME:Hedef önceden zehirlenmişse İkiz Diş ayrıca Cassiopeia’yı 5/10/15/20/25 can iyileştirir
İYİLEŞTİRME ORANI:0,1 yetenek gücü
R – Taşlaştıran Bakış
BEKLEME SÜRESİ:120/110/100 saniye⇒120/100/80 saniye YAVAŞLATMA:Başka yöne bakan rakiplerde %60⇒Başka yöne bakan rakiplerde %40
Zyra
Genel
TABAN CAN:479⇒499
TABAN HAREKET HIZI:325⇒340
DOKULAR:Zyra’nın temel dokuları güncellendi
SİMGELER:Zyra’nın yetenek simgeleri yenilendi
güncellendiPasif – Diken Bahçesi
Zyra çevresine düzenli aralıklarla tohumlar eker ve bu tohumlar seviye atladıkça daha hızlı ekilir. Rakip şampiyonlardan birinin ezdiği tohum ölür. Zyra çalıda saklanıyorsa, kendini gösterene kadar tohum ekilmez. Tohumların yakınlarında Ölümcül Sarmaşık veya Kapan Kökler kullanıldığında tohumlar filizlenip bitkiye dönüşür. Aynı hedefe aynı türden birden fazla bitki saldırırsa, fazladan saldırı yapan bitkiler %50 az hasar verir.
KÖR TOHUM: Aşırı Büyüme’nin ortaya çıkardığı tohumların aksine, Diken Bahçesi ile ekilen tohumlar pasif olarak veya üstlerine basıldığında görüş sağlamaz
Q – Ölümcül Sarmaşık
İSİM:Ölümcül Fide⇒Ölümcül Sarmaşık
BEDEL:75 mana⇒60 mana
HASAR:70/105/140/175/210⇒60/90/120/150/180
ORAN:0,65 yetenek gücü⇒0,55 yetenek gücü
ÇİT Mİ DESEYDİK:Boyutu genişledi; artık daire yerine dikdörtgen şeklinde bir alanda yetişiyor
HORMON TAKVİYESİ:Hasar alanının biraz dışında bitki yetiştiriyor (Kapan Kökler gibi)
KUDUZ BİTKİLER:Artık bitkilere %50 saldırı hızı sağlamıyor YEŞİL DARBE:Boğardikenler yeteneğiyle öfkelenen bitkiler %50 ilave hasar verir
Brand
Genel
SİMGELER:Brand’in yetenek simgeleri yenilendi
güncellendiPasif – Alev
ALIN ŞUNU ÜSTÜMDEN:Alev yükleri üç defaya kadar birikir. Yükler azami değerine ulaştığı zaman Alev, hedefin çevresindeki geniş bir alanı etkileyen bir patlama meydana getirir
ALEV HASARI:4 saniye boyunca hedefin azami can miktarının %8’i⇒yük başına 4 saniye boyunca hedefin azami can miktarının %2’si
PATLAMA HASARI:Hedefin azami can miktarının %12-16’sı (1-9. seviyelerde)
PATLAMA ORANI:Her 100 yetenek gücü başına hedefin azami can miktarının +%1,5’i
KÜL YANMAZ:Brand, son 4 saniye içinde patlamış hedefler üzerinde Alev yükü biriktiremez
KISKANANLAR PATLASIN:Artık şampiyonlar üzerindeki Alev yüklerini patlatmaya öncelik veriyor. Başka bir deyişle Volkan artık her şeyden önce şampiyonlara öncelik veriyor ve patlama tetikleyebilmek için (3 yük taşıyanlar yerine) 2, 1, 0 yük taşıyan hedefleri tercih ediyor. YAN ETKİLİ ALEV:Rakipleri kısa süreliğine %30/45/60 yavaşlatır
MANA DÖNÜŞÜ:Plazma Ayrışması tarafından katledilen her birim başına mana bedelinin %50’sini (en fazla %150) geri kazandırır
W – Hiçlik’e Açılan Yarık
İLK İSABET ORANI:0,25 yetenek gücü⇒0,15 yetenek gücü
İKİNCİ İSABET ORANI:0,375 yetenek gücü⇒0,25 yetenek gücü
E – Tektonik Bozucu
ORAN:0,5 yetenek gücü⇒0,3 yetenek gücü
R – Yaşam Formu Parçalama Şuası
ARAŞTIR VE YOK ETYapıbozuma uğrayan şampiyonlar sonraki 7 saniye boyunca araştırılır (bu etki normal saldırı ve yeteneklerle yenilenir). Yaşam Formu Parçalama Şuası araştırılan şampiyonlara büyü hasarı yerine gerçek hasar verir.
YÜK ÜSTÜNE YÜK:Artık Organik Yapıbozum yükleri biriktirmiyor
HASAR:500/700/900⇒500/725/950
ORAN:0,6 yetenek gücü⇒1,0 yetenek gücü BEKLEME SÜRESİ:130/110/90 saniye⇒120/110/80 saniye
SALDIRI HIZI DÜŞÜRME:Artık saldırı hızını düşürmüyor
BUZUL GENİŞLEMESİ:Artık 3 saniye içinde 400 birim yarıçaplık bir alana genişliyor ÖTESİ YOK:Azami boyutuna ulaştığında Buzul Fırtınası’nın verdiği hasar, buz tutturma süresi ve yavaşlatma etkisi %50 artar
Annıe
Pasif – Kundakçı
100’E KADAR SAYIYORUM:Kundakçı yükleri artık (Jhin’in mermilerine benzer şekilde) Annie’nin can çubuğunun altında görüntüleniyor
W – Ateşle
MENZİL:560⇒625
ISI DALGASI:Yetenek kullanıldıktan sonra etki alanından kaçan birimlerin isabet almasına neden olan bir hata giderildi
E – Alev Kalkanı
SÜRE:5 saniye⇒2,5 saniye
NORMAL SALDIRILARA KARŞILIK HASAR:20/30/40/50/60⇒30/45/60/75/90
HASAR İADE ORANI:0,2 yetenek gücü⇒0,3 yetenek gücü
DİRENÇLERArtık 10/20/30/40/50 zırh ve büyü direnci vermiyor
HASAR AZALTMA:Artık etki süresi boyunca %16/22/28/34/40 hasar azaltma sağlıyor
TURBO AYI:Artık Tibbers’ı hızlandırmıyor
R – Çağır: Tibbers
HASAR:175/300/425⇒150/275/400
ORAN:0,8 yetenek gücü⇒0,65 yetenek gücü
HARE HASARI:20/30/40⇒10/15/20
HARE ORANI:0,2 yetenek gücü⇒0,1 yetenek gücü
TIBBERS SALDIRI GÜCÜ:80/105/130⇒50/75/100
TIBBERS SALDIRI ORANI:0,15 yetenek gücü
TIBBERS SALDIRI MENZİLİ:125⇒150
BEYİN BEDAVA:Tibbers’ın yapay zekâsı Annie’nin komutlarına daha iyi uymasını sağlayacak ve aniden donup kaldığı durumları azaltacak şekilde geliştirildi
DÜŞ PEŞİME:Annie, Tibbers’ın hedefi olarak kendisini seçerek Tibbers’ın kendisini takip etmesini sağlayabilir
UYUŞUKLUK ETME:Tibbers en az 5 saniye çatışma dışında kaldığında Annie’ye doğru hareket ederken hareket hızı kazanır ve her saniye azami can miktarının %6’sına eşdeğer can yeniler
KUDUZ AYI:Tibbers çağrıldığında hiddetlenerek birimlerin içinden geçebilir ve %275 ilave saldırı hızı ile %100 ilave hareket hızı kazanır (bu etkiler 3 saniye içinde azalarak tükenir)
YAKAN HİDDET:Rakip şampiyonlar üzerinde Kundakçı kullanmak da Tibbers’ın hiddetlenmesine neden olur AYININ İNTİKAMI:Tibbers haritada olduğu sırada Annie katledilirse Tibbers eksik can miktarının %50’sini anında yeniler, hiddetlenir ve Annie’yi katleden hedefe kilitlenir. Annie’yi katleden hedef çok uzaktaysa Tibbers onun yerine canı en az olan rakip şampiyonu hedef alır.
Fiddlesticks
Pasif – Dehşet
KORKULUK:Fiddlesticks 1,5 saniye hareket etmezse Dehşet etkisi kazanır. Hareketsiz bırakan kitle kontrolü etkileri, bu sayacı sıfırlar. Fiddlesticks, Dehşet etkisi altındayken hareket ettiğinde ilave hareket hızı elde eder.
SÜRE:1,5 saniye
HAREKET HIZI:%25/30/35/40 (1/6/11/16. seviyelerde)
ETKİ AZALMA SÜRESİ:Son sersemletmeden sonra 7 saniye⇒Son sersemletmeden sonra 6 saniye
İLAVE SERSEMLETME ETKİLERİ:0,6 saniye⇒0,5 saniye
Q – Gürleyen Yıldız
BEDEL:65/60/55/50/45 enerji⇒60/55/50/45/40 enerji
W – Elektrik Dalgası
BEDEL:45 enerji⇒40 enerji
MENZİL:800⇒750
R – Yıldırım Yağmuru
PARATONER:Yıldırım Yağmuru artık kullanım başına aynı hedefe üç isabetle sınırlı değil; ancak aynı hedefin aldığı sadece ilk üç isabet Fırtına İşareti uyguluyor
HASAR:İsabet başına 80/145/210 (+0,4 yetenek gücü) (değişmedi)
HEDEF BAŞINA AZAMİ HASAR:240/435/630 (+1,2 yetenek gücü)⇒300/544/788 (+1,5 yetenek gücü) ELEKTRO MANYETİK ATIM:Artık her tetiklenmede bölgedeki minyonlar ve canavarlar da dahil bütün hedeflere isabet ediyor
Swaın
Genel
NORMAL SALDIRI ATIŞ HIZI:1500⇒1800
Pasif – Leşçil Yenilenme
GÖRSELLER:Klasik, Kuzey Cephesinden Swain ve Bilgewater’lı Swain kostümlerine, yeni mana yenilenme parçacıkları eklendi
KATLETME HALİNDE SABİT MANA YENİLENMESİ:1-18. seviyelerde 9-27⇒1-18. seviyelerde 12-30
güncellendiQ – Gözünü Oy
Swain, Beatrice’e hedef alanın merkezine uçup kısa bir süre orada kalmasını emreder. Beatrice yerini aldığında en yakındaki rakibi hedef alır ve yavaşlattığı hedefe saniye başına hasar verir. Mevcut hedefi etki alanından çıkar ya da katledilirse, Beatrice hedef değiştirir.
BEKLEME SÜRESİ:14/13/12/11/10 saniye
BEDEL:60/65/70/75/80 mana
KULLANIM MENZİLİ:700
BEATRICE’İN ETKİ YARIÇAPI:350
SÜRE:4 saniye
YAVAŞLATMA:%20/25/30/35/40
HASAR:saniyede 25/40/55/70/85
ORAN:saniyede 0,3 yetenek gücü
MİNYON NEFRETİ:Minyonlara %100 ilave hasar verir
W – Kımıldama
BEDEL:80/90/100/110/120⇒80/85/90/95/100
E – Eziyet
HASAR:75/115/155/195/235⇒50/80/110/140/170
ORAN:0,8 yetenek gücü⇒1,0 yetenek gücü
HASAR ARTIŞI:Swain’in verdiği hasarın %8/11/14/17/20’si⇒Her yetenek seviyesinde Swain’in verdiği hasarın %20’si
HEDEF SEÇİMİ:Swain birine Eziyet ederse, Gözünü Oy bu hedefe öncelik verir
R – Kuzgun Sürüsü
Swain her 0,2 saniyede bir çevresindeki hedeflere hasar veren küçük kuzgunlar çağırır. Küçük kuzgunlar Swain’e döndüklerinde onu iyileştirir. Şampiyonlara öncelik verir.
BEKLEME SÜRESİ:8 saniye⇒10 saniye
BEDEL:25 mana + her saniye 5/6/7 ilave mana⇒25 mana + her yetenek seviyesinde 5 ilave mana
MİNYONLARA KARŞI İYİLEŞTİRME:%25⇒%15
AZAMİ KUZGUN SAYISI:3⇒5 GAGA İŞLEMEZ:Küçük kuzgunlar 1 saniye boyunca aynı hedefe saldıramaz
Syndra
Pasif – Sınır Tanımaz
KARANLIK KÜRE AVANTAJI:Karanlık Küreler şampiyonlara fazladan %15 hasar verir⇒Küreler varlıklarını fazladan 2 saniye daha korur
İRADE GÜCÜ AVANTAJI:İrade Gücü’nün yavaşlatma süresi 2 saniyeye çıkar⇒İrade Gücü artık ana hedefin en fazla 400 birim yakınında olmak kaydıyla fazladan 2 küre daha tutar ve yeniden etkinleştirildiğinde yavaşlatma/hasar alanının genişliğini arttırır
• Artık can miktarı %25/27,5/30/32,5/35’in altında olan kuleler üzerinde kullanılarak onları anında yok edebiliyor
R – Cehennem Bombası
BEKLEME SÜRESİ:120 saniye⇒120/105/90 saniye
MİNYON DÜŞMANI:Artık minyonlara iki kat hasar vermiyor
Özellikle büyücü güncellemeleri ile ön plana çıkan 6.9 sezon ortası yaması ile gerçekleşen değişikliklerin bir kısmını sizlere özetlemeye çalıştık ancak elbette değişiklikler bununla sınırlı değil. Oldukça kapsamlı olan bu yamanın, büyücü ve hextech eşyalarına, kulelere, diğer şampiyonlara, eşyalara ve vadinin genel yapısına olan etkisini daha iyi anlamak için buradan yama notlarının tamamına ulaşabilirsiniz.