LoL, 2015 Sezon Öncesi Dönemi: Stratejik Çeşitliliği Arttırmak

Riot Games Web sitesinde, 2015 sezonu için yapmayı planladıkları düzenlemeler ile ilgili olarak bir yazı yayınladılar. Yazının detayını aşağıda bulabilirsiniz.

Sezon 2014’ün sonu ufukta iyice belirdiğine göre, sezon öncesi dönem dediğimiz kargaşa ve heyecan dolu günlerin başlamasına çok az kaldı. İçiniz rahat olsun, kargaşa dediysek ortalığı öylesine karıştırma veya oyunun işleyişini canımız istedi diye aksatma niyetinde değiliz. Sezon öncesi dönem, dereceli ve profesyonel oyunlar arasında verilen kısa bir ara ve bir sonraki sene LoL’ün evrileceği şekli belirlemede, ilerisi için sağlam bir temel kurmada kullanılan önemli bir geçiş sürecidir. Önümüzdeki günlerde, sezon öncesi dönem değişikliklerini derinlemesine irdeleyen bir dizi geliştirici blogu makalesi yayınlayacağız. Bunların arasında; orman (evet, yine!), görevler ve eşyalar öne çıkıyor. Bu makaleler yeni sezonda çıkacak her şeyi kapsamıyor ama asıl eğlence başlamadan en çok merak edilen konulara değinmek istedik. Haydi başlayalım!

 

Sezon Öncesi Dönem: Yeni Başlangıçlar

Sezon öncesi dönem, sahnenin dekorunu değiştirip, yeniden düzenleme fırsatı demek bizim için. Bir son değil, yeni bir başlangıç demek.

LoL’e oldukça kısa bir zaman dilimi içerisinde bir sürü değişiklik yapılacak; işin içinde bunca değişken olunca da haliyle oyunda aksamalar, kusur ve eksiklikler olacaktır. Bunları yapılacak ince ayarlarla zamanla gidereceğiz. Diğer bir deyişle, oyunun genel gidişatını doğru bir yöne soktuğumuzdan şüphe duymuyor olsak bile, değişiklikler etkisini gösterdikçe rotamızı gerektiği şekilde düzelteceğiz.

Sezon öncesi dönem değişikliklerini kendi aramızda aylardır test ediyoruz ama ne yaparsak yapalım, siz oyuncular bu değişiklikleri sadece bir hafta içinde yüzlerce, binlerce (ve hatta milyonlarca) saatinizi vererek, bizden çok daha etkin olarak sınayacaksınız. Eklenen yığınla yeni mekanik ve içerik elinize geçince neler yapabileceksiniz, dört gözle bekliyoruz. Tabii sizlerden gelecek geri bildirimler de aynı şekilde heyecanlandırıyor bizi.

Lafı fazla uzatmayalım!

 

Stratejik Çeşitlilik

Bu sezon öncesi dönemde, League of Legends’a daha fazla stratejik çeşitlilik katmanın yollarını aramaktayız. Şimdi bunu görünce “ne ki bu?” diyenler olacaktır, yalnız değilsiniz. “Stratejik Çeşitlilik” oldukça muğlak ve soyut bir kavram. Bizim için içi boş, kurumsal bir klişe değil bu. İleriye dönük tasarım felsefemizin derinlemesine odaklandığı bir husus. Kafalardaki soru işaretlerini gidermek adına, stratejik çeşitlilik bize ne ifade ediyor ve arttırmak için nasıl çalışıyoruz açıklayalım.

 

Tercih Edilmeyen Yol

Stratejik çeşitlilik dediğimiz şey, sizlerin oyunu kazanmak için başvurduğunuz yollar, takımınızın zafere giden yolda tercih ettiği farklı yöntemler anlamına geliyor. Mekanik beceriler (Lee Sin’in çılgın totem tekmeleri) ve taktik karar verme (mükemmel Orianna ultisini yapmak için ormanda kasmak), LoL’de becerinin ortaya döküldüğü önemli öğelerdir. Geçmişte, taktik ve mekanik ustalığın bol getirisi olmasına bir hayli özen göstermiştik, bunun değişmesini istemiyoruz ama bir yandan da stratejik oynanışın etkisini ve çeşitliliğini de arttırmak istiyoruz.

Oyuncular, geçen yıllar boyunca bir yığın kullanışlı strateji keşfetti, mesela; takım çatışması odaklı (“deathball”) stratejiler, ayrık ittirme, kuşatma / dürtme düzenleri, görev kontrolü ve daha niceleri. Geçmişte, ne zaman yukarıda bahsedilen stratejilerden birisi Vadi’ye hâkim olsa, diğerlerini kullanım dışı bırakıyordu ve bizim de durumu düzeltmek için o stratejinin başarısında can alıcı rol oynayan şampiyonları dengelemek dışında fazla bir seçeneğimiz olmuyordu. Shen’in ayrık ittirmenin kralı olduğu günleri hatırlayın, yahut daha yakın zamandan bir örnek olarak Ziggs ve oyalama üzerine kurulu düzenleri. LoL’ü en güzel yapan şeyin birden fazla stratejinin Vadi’de kozlarını paylaşması olduğuna inandığımızdan, stratejileri birbirine denk tutmak ve başka stratejilerin de ekmek yiyebilmesi için şampiyonları hedef almak zorundaydık. 2015 sezon öncesi dönemi ile belirlenecek yolun, birden fazla stratejinin aynı anda başarılı olabileceği ve birbirinin gırtlağını sıkabileceği bir ekosistem oluşturma imkânı vereceğini umuyoruz.

 

Asıl Meseleye Gelelim

Dikkatinizi çekecek yaygın bir tema, saldırıda uzmanlaşmaya karşın savunmada genelleşme olacak. Bunun anlamı, saldırıya yönelik stratejiniz belli bir yönde uzmanlaşma ile güçlenecek. Belli bir stratejiyi benimsemek isterseniz, bunun için en iyi yol belli bir takım düzeni seçmek ve bu stratejiyi devreye sokacak eşyaları satın almak olacak. Bu uzmanlaşmış saldırılara karşı savunma yapabilmek için oyunculara temin edeceğimiz araçlar, karşı stratejileri hemen hemen her türden takım düzeni tarafından kullanılabilecek hale getirecek (örneğin, yakalaması zor bir dürtme düzenine karşı çatışma başlatmanıza imkân verecek bir eşya). Görevlere veya eşyalara yapılan pek çok değişikliğin altında bu maksat yatmakta. Neredeyse her tür takım düzeni tarafından kullanılabilecekler ve ihtiyaca göre yönlendirilebilecekler. Bu sayede, oyunların kaderinin şampiyon seçim ekranında belirlenmesinden öteye geçecek stratejik kararlara daha fazla etki katabileceğiz.

Üstünde durduğumuz bir diğer önemli husus ise, oyuncular ile şampiyonlara yapılan taleplere derinlik katmak. Böylece, bir şampiyonun gücünü ve etkisini ifade edebileceği daha fazla yol olabilecek. Bunun en bariz görüleceği yer orman olacak, “baskına gelsene” demekten daha büyük talepler sunulmasını istiyoruz. Temizliği hızlıca ve emniyetli bir şekilde yapabilen (Sezon 2’yi hatırlayın) ormancıların tekrar değerlenmesinin yollarını arıyoruz, diğer yandan koridorlara ağır, hızlı ve erken darbe indirebilen ormancıların façasını bozmak da istemiyoruz.

 

Kısa bir Önizleme

Görevlerde (kuleler, Ejderha ve Baron), ormanda (yeni bir kamp, yeniden doğma süreleri, zorluk, eşyalar, ödüller… yani aslen her tarafında), eşyalarda (duruma bağlı olarak daha güçlü aktifler!) ve belli temel sistemlerde (seviye başına nitelik artışı, diriliş süreleri, can / mana yenilenmesinin işleyişi) bazı değişiklikler yaparak çeşitli deneyler gerçekleştireceğiz. Bunları anlatması bir hayli uzun sürecek ve oyun içinde bilfiil uzmanlaşmak için daha da fazla zaman gerekecek, ancak rahat olun, önümüzdeki günlerde yapılan değişikliklerin altında yatan tasarım kararlarını daha detaylı irdeleyerek işinizi kolaylaştıracağız. Yaptığımız her değişiklik, zafere giden yolda hangi şampiyonu seçtiğinizden bağımsız olarak daha fazla stratejik çeşitlik sunabilecek bir temel kurma hedefiyle yapılıyor.

 

Kaynak: Riot Games Web Sitesi
Bu yazıyı arkadaşlarınla paylaş!
Yazar

GameXNow

GameX Dijital Eğlence ve Oyun Fuarı'nın resmi oyun haber sitesi!