Tolga Öztürk
Yazar, oyun geliştirici, topluluk yöneticisi, iş geliştirme uzmanı olarak çalışmış ve çalışmaya devam etmekte. TARTARUS adlı oyunun da yapımcılarından.
7.7 yamasından sonra yeni yamanın gelmesi de çok sürmedi. Yeni yama hakkında Riot Games’in yaptığı açıklama şöyle:
Sezon Ortası’nın eli kulağında ve bir yama boyunca denge biraz ‘dengesiz’ olabilir; o yüzden, bu yamayı Sezon Ortası’na bir hazırlık olarak düşünürseniz seviniriz. Bu yama döneminde şimdi gerçekleşmesi şart olan, aksi hâlde bundan sonra muallak sonuçlar doğurmaları muhtemel değişikliklere odaklanıyoruz.
Öncelikle fırsattan istifade, gecikmenin (lag) oynanışa etkisini gözden geçiriyoruz. Elbette kimse yüksek gecikmeyle oynamaktan hoşlanmaz ama bazı şampiyonların gecikmeden daha olumsuz etkilendiğini görüyoruz. Bu yüzden girdileriniz yeterince hızlı olmadığında bu şampiyonların daha az acı çekmesini sağlayacak, hayat kolaylaştıran nitelikte bazı değişiklikler getiriyoruz.
Tabii profesyonel sahneyi de unutmamak gerek. Sezon Ortası Özel Turnuvası (MSI) yaklaşırken seçim/yasaklama safhasına tamamen damga vurmasını istemediğimiz bazı aşırı güçlü isimlerde gerekli değişiklikleri yapmak istiyoruz.
Öte yandan oynanış açısından sevgiye muhtaç olan güçsüz birkaç şampiyona da ihtiyaç duydukları sevgiyi göstermenin tam sırası. Güncellenmesinin ardından Aatrox fazladan biraz güce kavuşurken, Udyr de kendi çapında bir güncelleme geçiriyor.
Son olarak Sezon Ortası öncesi bu son fırsatı değerlendiriyor ve Uğursuz Koruluk ile ARAM’daki bazı oyun sistemlerine ince ayar yaparak hızlı oyun modlarımızdan bazılarında daha net deneyimler sağlamayı amaçlıyoruz.
Şimdi Sonsuz Uçurum’a çıkıp birkaç poro savurmayı ihmal etmeyin.
Asi, Xayah ve Gönülçelen, Rakan 7.8 Yaması Dönemi’nin çıkışını takip eden günlerde aramıza katılacak! Bu arada vastaya özgürlük savaşçıları hakkında daha ayrıntılı bilgi için:
Cehennem Gazabı’nın saldırı hızı arttı ve artık canavarlarda yenileniyor. W’nun eksik can iyileştirmesi arttı.
7.6’da gördüğü sevgiye rağmen Aatrox hâlâ (özellikle de ormanda) tutarlılık konusunda sıkıntı çekiyor. Ormanda yeni pasifine ulaşması eskisine göre çok daha zor ve bu duruma müdahale etme gereği duyduk. Ayrıca çatışmalarda kalma konusunda biraz daha rahat hissetmesini sağlamak adına, kendi kendine iyileştirme gücünü yeniden bir miktar arttırıyoruz.
Pasifi artık gerçekten gerçek hasar sağlıyor. Pasif değerleri azaldı.
Amumu’nun pasif yeteneğinin işleyişi (azaltmaya uğradıktan sonra gerçek hasar) beklentileri (gerçek hasar) pek karşılamıyordu; bu yüzden gerçek hasara öncelik veriyor ve hasar değerlerini de buna bağlı olarak düzenliyoruz.
Artık bir tek çalı destansı canavar görüşünü engellemiyor.
Ivern’ün çalısı zaten işlevsellikten yana çok verimli (burada her kullanımını uzun uzadıya yazmaya gerek yok) ve tarafsız görevleri de kolayca kontrol etmek, bu işlevlerden biri olmak zorunda değil.
Q kullanımı artık daha akıcı.
Gecikme, genel anlamda karakterlerle yapabileceklerinizi sınırlasa da Karthus gibi düşük bekleme süresine sahip bir büyücü için internet bağlantınız adeta rakibin hareketlerinden daha fazla rol oynuyor. Hayatı kolaylaştıran birkaç sihirli dokunuşla bu durumu iyileştiriyoruz.
Q hasar katsayısı yükseldi. Pasifin yüksek yetenek seviyelerindeki bekleme süresi azaldı.
Lissandra’nın, iyi konum tutmasının ödülünü çok sayıda Keskin Buz atışı tutturarak almasını istiyoruz. Ne var ki bunun için çabalarken sık sık manasız kalıyor; dolayısıyla oyunun ilerleyen safhalarında pasifinden daha fazla mana elde etmesini sağlamak istedik.
Zırhı azaldı. Hiçlik haşeresi canı azaldı.
Malzahar’ın hiçlik haşerelerinin verdiği hasar kesinlikle görmezden gelinecek gibi değil ve alt koridorda oynayanların çoğu onlardan kurtulmakta hayli zorlanıyor. Elbette haşerelerin can düzenine karşı koyabilecek araçlar var (isabet etkili yetenekler, nişancı yayı veya alan etkili hasar) ama bu karşı yöntemlere başvurulduğunda daha tutarlı tablolar ortaya çıkması için hiçlik haşerelerinin canını azaltıyoruz.
Seviye başına mana yenilenmesi azaldı. E’nin mana bedeli arttı.
Nautilus, Gelgit yeteneği ile koridorunu sürekli ittirdiğinde hem yoğun baskı kuruyor hem de baskınlara destek olmak, baskınlardan kaçmak ya da düello yapmak gibi istediği her şeye yetecek kadar manayla kalıyor. Özellikle Günateşi Pelerini ya da mana eşyalarına yatırım yapmadan önce yetenekleriyle sürekli koridor ilerletme çabaları, rakiplere onu cezalandırmak adına daha fazla fırsat sağlamak için Nautilus’un mana havuzunda daha ciddi kayıplara sebep olmalı.
Q’nun bekleme süresi W/E isabet ettiğinde değil, kullanıldığında sıfırlanıyor.
Tıpkı Karthus gibi Ryze’ın hızlı komboları da yüksek ve düşük pinge sahip oyuncular arasında ciddi farklar ortaya çıkarabiliyor. Bu farkı kapatabilmek adına Ryze’ın sıfırlamalarını daha akıcı hâle getiriyoruz.
Q minyonlara daha az, şampiyonlara daha fazla hasar veriyor. R kalkanı eksik cana bağlı olarak artıyor.
Birlikten Kuvvet Doğar’ın sağladığı üstün gezinme gücü sayesinde Shen daima organize oyunlarda hatırı sayılır performanslar sergileyen şampiyonlardan. Şu anda taşıdığı minyon dalgası temizleme gücü haritada aralıksız baskı kurmasını sağlıyor (çünkü dalga temizlemedeki başarısı sayesinde koridordan ayrıldığında ödediği bedel hayli düşük oluyor). Bu yüzden minyon dalgası temizleme gücünü ve gezinerek baskı kurma potansiyelini azaltıyor ama hasarını ve kitle kontrol tutarlılığını arttırarak kayıplarını telafi ediyoruz.
Q ve W artık her 3. vuruşta etki gösteriyor. Yetenek mana bedelleri düzenlendi.
Udyr oyuncuları şu sıralar Anka Udyr veya Kaplan Udyr oynamaya ağırlık vermek ve oyun sonunda bu ikisinden birini de tamamen göz ardı etmek zorunda kalıyor. Oysa Udyr’in bütün yeteneklerinin en azından birer seçenek olarak görülmesini istiyoruz. Bu yüzden kaplan ve kaplumbağa hâllerini daha çekici yapıp, düşük seviyelerde yeteneklerinin mana havuzunu daha az sömürmesini sağlamayı amaçladık.
ARAM oynayanların çoğu daha kısa oyunlar istiyor ama bazen biri çıkıp da hata yapana kadar inhibitör baskısıyla geçen upuzun çekişmeler ortaya çıkabiliyor. Bu tür durumların ortaya çıktığı senaryoları azaltmak ve bu arada oyun başına ortalama süreyi azaltmak istiyoruz.
Diriliş süreleri değişti, minyon ve süper minyonlar güçlendi, merkez kulelerinin saldırı hızı düştü, Zehirçene’nin canı azaldı. Can Yadigârları artık canınız azsa daha fazla iyileştirme sağlıyor.
Uğursuz Koruluk’un sürekli gündemde olan iki metası var. Biri iki koridor şampiyonu ve bir ormancı, diğeri iki koridor şampiyonu ve bir destek şeklinde. Bu oynanışın haritayı çok iyi bir noktaya taşıdığını düşünüyoruz ama şu anda deneyimi tek şampiyona yoğunlaştırmanın kolaylığı nedeniyle destek tarzı daha baskın. Bu tek şampiyon, genellikle Sihirdar Vadisi’nde ayakta kalmasını sağlayan kalkan, direnç ve hayatta kalma becerilerini kazanan şampiyonlardan biri oluyor ama Sihirdar Vadisi’ndeki bu imkânlar, Uğursuz Koruluk’ta onlara olağanüstü dayanıklılık sağlıyor. Bunun üstüne seviye atladıkça aldıkları yüksek değerler de eklenince söz konusu şampiyonlar oyun taşımada rakip tanımıyor. Buna karşı koyabilmek adına Uğursuz Koruluk’ta deneyimin çalışma biçimini değiştirip kartopu etkisinin yaygınlığını azaltıyoruz. Özetle seviye açısından öndeyseniz daha az deneyim kazanıyorsunuz.
Ayrıca orta safhalardaki bir tek takım savaşının bütün oyunu koparma potansiyelini de azaltmak istiyoruz. Diriliş sürelerini oyunun ileri safhalarında daha kısa olacak şekilde düzenliyor ve bariz farkla öne geçen takımların olası büyük hataları telafi etme şansını arttırıyoruz. Ayrıca Zehirçene’yi kesmeyi kolaylaştırıyor, minyonları güçlendiriyor, merkez kulelerinin toplam hasarlarını azaltıyor ve böylece öne geçtiğinizde oyunu kapatma potansiyelinizi arttırmayı hedefliyoruz. Noktayı da oyuna daha hızlı başlayabilmeniz için minyonların daha erken ortaya çıkmasını sağlayarak koyuyoruz.
Anahtar kabiliyet etkinleşince fark etmek gerekir, değil mi?
Mağaranıza dönün bakayım, mini kayacıllar!
Yampiri Yengeç’i kimin kestiği artık daha anlaşılır.
ŞINGIRT altın sesi
Poro Kralı Efsanesi 21 Nisan 2017 12.00’dan 25 Nisan 2017 04.00’a kadar ve 28 Nisan 2017 12.00’dan 2 Mayıs 2017 04.00’a kadar yeniden dönüşümde. Muhteşemler muhteşemi Poro Kralı’nı Sonsuz Uçurum’a çağırmak için verilen bu dev kartopu savaşında rakiplerini tir tir titretmeye var mısın?
ÖZET GEÇ:
Beta sürecinin sonuna yaklaşırken hataları gidermeye ve performans ayarlamaları yapmaya odaklanıyoruz.
Bir süre önce eski istemciyi kaldırmak için yaptığımız planı tanıtmıştık. Geçtiğimiz günlerde Okyanusya’da Aşama 2’ye geçtik ve şu ana kadar aldığımız sonuçlar cesaret verici görünüyor. Bu yama döneminde çalışmalarımızı daha fazla sunucuya genişleteceğiz. İstemci geçişi hakkında daha fazla ayrıntı için son beta güncellememize göz atabilirsiniz.
Güncellenen istemciyle ilgili sorunların çoğuna Destek sitemizdeki Bilinen Sorunlarmakalesinden çözüm bulabilirsiniz.
Kaynak: Riot Games Türkiye
Yazar, oyun geliştirici, topluluk yöneticisi, iş geliştirme uzmanı olarak çalışmış ve çalışmaya devam etmekte. TARTARUS adlı oyunun da yapımcılarından.
GameXNow web sitesi GameX Uluslararası Dijital Oyun ve Eğlence Fuarı‘nı düzenleyen Rönesans Fuarcılık ve Yayıncılık AŞ‘nin resmi dijital medya portalıdır.