League of Legends Oynanış Gündemi - GameXNow.com

LoL | Oynanış Gündemi
Ara
13

LoL | Oynanış Gündemi

Önceki Makale
Sonraki Makale
Sosyal Medya
Sosyal Medya

Riot Games Türkiye, resmi web sitesi üzerinden oyunda yapabilecekleri değişiklikleri anlatan bir makale yayınladı. Makalede yer alan çalışmaların son hali, sürecin nasıl gittiğine bağlı olarak değişebileceğini, projenin gecikebileceğini veyahut tamamen durdurabileceğini de söyleyen Riot Games, 7.24 yamasının etkilerini daha dikkatli inceleyeceklerini belirtti.

Zoe

 

“Zoe oyuna epey kuvvetli bir giriş yaptığından 7.24 Yaması’yla birlikte gücünü biraz aşağı çektik. Tahminimizce bu değişiklikler yeterli olacağından güç seviyeleri üzerinde kapsamlı bir ek çalışma yapmamız gerekmeyecek. Minyonların düşürdüğü W büyülerinin yerde kalma süresinin 20 saniyeye çekilmesi ve E yeteneğinin tuzağının etki alanının küçültülmesi yaptığımız önemli değişiklikler arasında. Yine de durumunu yakından takip etmeye devam edecek ve gerekli olması halinde 7.24b veya 8.1 Yaması’nda gücünü biraz daha ayarlayacağız. Gücünden bağımsız olarak oyuna getirmeyi düşündüğümüz şeylerden biri de hasarının bir kısmını tabandan oranlara kaydırmak. Bunun arkasındaki sebepse, oyunun orta safhalarında çok fazla eşya taşımadığında bile hasarının biraz yüksek olması ihtimali.

Zoe’nin şansa bağlı yönünden ve genel anlamda şans faktöründen önümüzdeki bir yazımızda bahsedeceğiz.”

Yeni Yetenek Simgeleri

 

“7.24 Yaması’yla birlikte nihayet Mundo, Renekton, Nunu ve Amumu’nun yetenek simgelerini güncelledik. Bu çalışma size ilk bahsettiğimiz zamanda düşündüğümüzden çok daha uzun sürdü; çünkü sanatçımızın aniden başka bir işe kaydırılması gerekti. Yine de bu işin tamamlanması bizi mutlu ediyor ve tarih olarak “önümüzdeki yıl içerisinde”den öte bir söz veremesek de yetenek simgeleri günümüz standartlarında olmayan bazı diğer şampiyonlar üzerinde de çalışmayı planlıyoruz.”

7.24b Yaması ve Dövüşçü Performansı

 

“Daha önce de bahsettiğimiz gibi Aralık ortasında 7.24b adında bir mini yama çıkararak oyuna bazı denge değişiklikleri getireceğiz (ama bu yama başka hiçbir şey içermeyecek). Hedeflerimizden biriyse bazı dövüşçülere biraz yardım etmek olacak. Şu anki planımız bazı dövüşçüleri (Aatrox, Fiora, Kled, Olaf, Renekton) güçlendirirken, dövüşçüleri durdurmakta biraz fazla usta şampiyonların (Teemo, Jayce) gücünü aşağı çekmek ve bir takım eşya değişikliklerine gitmek (Tiamat, Vahşi Hydra, Kara Balta, Dominik Efendi’nin Hürmetleri). Bu yeniliklerin büyük bölümü hatta tamamı şu anda Açık Beta’da olmalı. Tabii bunlar yama döngüsü esnasında muhtemelen elden geçirilecek. Özellikle Dominik Efendi’nin Hürmetleri değişikliği hakkında bir parantez açmak istiyoruz. Dev Katili pasifinin artık azami hasar artışını sağlayabilmesi için hedefin kullanıcıya kıyasla 2000 veya daha fazla cana sahip olması gerekecek. Bunu da özellikle tankların çoğunlukla Dominik Efendi’nin Hürmetleri kullanıcılarına kıyasla 2000 veya daha fazla canı olmasına dair gözlemlerimize dayanarak test etmek istiyoruz. Dövüşçülerinse sık sık 1000 civarı daha fazla cana sahip olduğunu ama bu farkın nadiren 2000’i aştığını görüyoruz. Bu da eşyanın dövüşçülere ve can dizilimlerine yönelen diğer şampiyonlara karşı daha az hasar verirken, tanklara karşı olan kullanışlılığını koruyacağı anlamına geliyor.

Ayrıca 7.24 Yaması’nda Dikenli Yelek’in zayıflatılması ve Günateşi Pelerini’nin güçlendirilmesinin sonuçlarını da izleyeceğiz. Buradaki en önemli amaçlarımızdan biri yapılan normal saldırı miktarına (ve Dikenli Yelek’in ne kadar iyi olduğuna) bağlı olmaksızın tankların ve dövüşçülerin koridorda sahip oldukları etkiyi olabildiğince eşitlemekti. Bu sebeple Dikenli Yelek’in gücünün bir kısmını daha tutarlı bir etkiye sahip olan Günateşi Pelerini’ne kaydırmamız gerekiyordu. Değişiklikle birlikte tankların gücünü genel anlamda yukarıya çekmiş olabiliriz. Ancak amacımız kesinlikle bu değildi; dolayısıyla bu da göz önünde bulunduracağımız ve 7.24b Yaması’nda yeniden ele alabileceğimiz konulardan biri.”

Oyun Akışı

 

“Oyun akışı da yakın dönemde sıkça üzerinde durduğumuz bir konu; oyunların süresi, kulelerin ne zaman yıkıldığı ve ilk kulenin hangi koridorda alındığı gibi verileri gözden geçiriyoruz. Ayrıca bu tür konuları sizlerin de tartıştığınızı görüyoruz. Bu konu hakkında bu ay içerisinde daha uzun bir yazımız olacak (tarihi henüz kesinleşmedi). Şimdilik bizim gözümüze çarpan bazı izlenimlerden bahsetmek gerekirse:

  • 7.23 Yaması’ndaki değişikliklerin (kulelerin daha fazla cana sahip olması, minyonların kulelere verdiği hasarın artması, minyonların 20. dakikadan sonra hızlanması) ortalama oyun süresi veya ilk kulenin düşme zamanı üzerinde neredeyse hiç etkisi olmadı (ilk kulenin alınması artık 7.22 Yaması’ndan 6 saniye daha geç gerçekleşiyor). Bu değişikliklerle asıl amacımız, özellikle de kulelere kendi verdikleri hasar düşük olan şampiyonlar için ayrık ittirmeyi biraz desteklemek; ancak kulelerin genel anlamda daha hızlı düşmesine de sebep olmamaktı. 7.23 Yaması’dan sonra kulelerin daha çabuk yıkıldıklarını gözlemlemiyoruz ve bu iyi bir şey. Ne var ki ayrık ittirmeye odaklanmak isteyen şampiyonlarda da herhangi bir farklılık göremiyoruz ve bu da değişikliklerimizin biraz hafif kaçtığına işaret.
  • Verilen ortalama hasar, Sezon Öncesi Dönem’in öncesine kıyasla biraz daha yüksek. İlk düşüncemiz bunun yeni rün sisteminden kaynaklanıyor olduğuydu. Ancak konuya daha detaylı yaklaştığımızda desteklerin büyük bölümünün daha savunmaya yönelik eşyalardan Buz Kraliçesi serisine yönelmesinin bu değişikliğe sebep olan en önemli faktörlerden biri olduğunu görüyoruz. Buna ek olarak yüksek hasar veren destek şampiyonlarına doğru bir kayma söz konusu (Buz Kraliçesi serisinin güçlü olmasının sebebi de bu). Dolayısıyla hem takımlarda daha fazla hasar vermeye yönelik şampiyon oluyor hem de yıpratma ve hasar engelleme becerileri azalıyor. Bu durum koridor aşamasında, özellikle de alt koridorda hissedilirken, sonraki takım savaşlarında da kendini bir miktar belli ediyor.
  • Ayrıca ilk kulenin alt koridorda yıkılma sıklığında geçmişe kıyasla bir artış görüyoruz (gerçekten düşük MMR’da %44 ila %47, orta MMR’da %47 ila %51, gerçekten yüksek MMR’da %55 ila %58). Ortalama bir oyunda koridor şampiyonlarının yarısı bu koridorda olduğundan, ilk kulenin alt koridorda alınma oranının %50 olmasının uygun olduğunu düşünüyorduk. Bu nedenle yüksek MMR’daki değerler bizi kaygılandırıyor ve en azından konuya bu bakış açısından yaklaştığımızda alt koridorun etkisinin biraz fazla olabileceğini gösteriyor. Daha önce bahsettiğimiz dövüşçü değişikliklerinin, bunun bir kısmını üst koridora kaydırıp kaydırmadığını göreceğiz. Eğer bu gerçekleşmezse 7.24b veya 8.1’de bazı değişikliklere gidebiliriz; tabii kuleler ve diğer oyun akışı değişiklikleriyle ilgili düşüncelerimizi etkileyen tek faktör bu değil.”

 

BİR EDİTÖRÜN GÖZÜNDEN TURNUVA! GAZ GEZENLER ETKİNLİĞİ

 

Önceki Makale
Sonraki Makale

Yorumlar