Oyunder “Oyun Geliştirici Ekosistemi Araştırması” Sonuçlarını Yayınlandı

Türkiye’nin bilgi birikimini arttırmak ve sektöre ilişkin perspektif vermek amacıyla Oyunder’in (Oyun Tasarımcıları Geliştiricileri Yapım ve Yayıncıları Derneği) Oyun Araştırmaları birimi OYUNMER tarafından yürütülen çalışma Gamescom sırasında Türkiye geliştirici ekosistemi üzerine perspektif verilebilmesi amacıyla yayımlandı.

Araştırma’nın sonuçları onlarca firma ile gerçekleştirilen görüşmeler ışığında çarpıcı sonuçları ortaya koymakta. İnfografik çalışmasını aşağıda görebileceğiniz araştırmanın sonuçlarına göre Türkiye’de Oyun geliştiren firmaların yarısından fazlası %55,9’u henüz herhangi bir kamu desteğinden faydalanamamış durumda.

Aynı şekilde firmaların ağırlıklı olarak Mobil Oyun sektörüne yönelik üretime yöneldiği %85,9 gözlemlenmekte. Aynı şekilde ekiplerin %47’sinin PC platformuna yönelik oyun geliştirmeye de odaklandığı gözlemlendi. Online ve Sosyal oyunlar ise sırası ile bu platformları takip etmekte. Oyun Konsolları ise Türk Oyun geliştiricilerin üretime en az yöneldiği alan olarak göze çarpmakta.

2011 yılında firmaların yaş ortalaması 2.2 iken, 2016 yılında bu rakamın 3.4‘e çıkarak gelişim gösterdi. Bu durum üç yıl içerisinde sektördeki ekiplerin olgunlaşmaya başladığını gösteriyor.

Firmaların ortalama üretmiş ve yayınlamış olduğu oyun sayısı ortalaması 4,5 olarak gözlemlendi. Yine araştırmaya göre Türkiye’de Oyun Geliştiren firmaların ortalama ekip büyüklükleri ise 9 kişiden oluşmakta.

Game Engine (oyun motorları) kullanım oranlarına bakıldığında ise %79’luk oran ile en yoğun biçimde Unity platformunun tercih edildiği görülmekte.

oyunder

Bu yazıyı arkadaşlarınla paylaş!