Riotçular Merak Edilen Soruları Cevapladı #22

League of Legends Ürün Lideri Riot New001, Tasarım Direktörü Riot Ghostcrawler, Özel Projeler Ekibinden Riot Viranimal ve E-Ticaret Direktörü Riot Hippalus, resmi internet sayfası üzerinden yayınlanan bir makalede Pentakill, özellik öncelikleri, iadeler ve yasaklamalar hakkında merak edilenleri cevapladı.

Riot, uzun bir süredir bazı küçük özellikleri (bekleme sürelerini sinyal ile gösterme ya da kış haritası gibi) oyuna eklemeyi reddediyordu; ancak geçen yıl birden bu özelliklerin birkaçı oyuna geldi. Ne değişti? Dinamik Sıra için özür dilemeye mi çalışıyordunuz?

Bazen uzun dönemli hedeflere fazlasıyla yatırım yapıyoruz ve tamamlaması çok uzun zaman alan özellikler üzerinde yoğunlaşıyoruz (örn. mühendislerimizin birçoğunun güncellenen istemci veya Hextech Zanaatkârlığı üzerinde çalışması gibi). Fakat uzun dönemli hedeflere fazla odaklanmak, oyuncuların kısa dönemli sorunlarıyla ilgilenmemize veya istedikleri küçük özellikleri oyuna getirmemize engel oluyor.

Geçen senenin ortalarında uzun vadeli hedeflerimiz ile sizlerin yakındığı acil ya da süregelen sorunlar arasında daha iyi bir denge kurmamız gerektiğini fark ettik. Bu yüzden panolarımız, Reddit vb. kanallar aracılığıyla oyuncuların geribildirimlerinin bulunduğu bir liste oluşturduk. Ayrıca dünyanın dört bir yanındaki bölgesel ofislerimiz de kendi bölgelerindeki istek ve sorunlar hakkında listeler oluşturdu ve biz de ekibimizden bu listelerdeki maddelere normal geliştirme sürecinde yer vermelerini istedik.

Bir örnek vermek gerekirse: Oyuncular uzun zamandır bir yükleme ekranı göstergesi istiyorlardı. Göstergeye öncelik vermeye karar verdiğimizde, bu özelliğin oyuna geçirilmesi ekibin bir üyesinin birkaç gününü aldı. Gelmiş geçmiş en şatafatlı yükleme ekranı göstergesi olmasa da yapması gereken şeyi yapıyor ve bu özelliği yaparken diğer hedeflerimizden ödün vermemiz de gerekmedi. Kullanıcı Paneli’ne sinyal yollayabilmek ya da Skor Tablosu’nun otomatik olarak düzenlenmesi de bu yaklaşımın örnekleri arasında gösterilebilir. Bu özellikler uzun vadeli planlarımız arasında bulunmuyordu; fakat önemsizmiş gibi görünen özelliklerin bile ne kadar büyük bir etki yapabileceğini bize hatırlatmanız, onlara öncelik vermemize sebep oldu.

Bu, öyle tek seferlik bir durum da değil; 2017 ve ilerisinde bizden böyle şeyler görmeye devam edeceksiniz. Uzun vadeli hedeflerimiz ile kısa vadeli kazanımlarımız arasında daha iyi bir denge kurmak istiyoruz. Özellikle de sizi dinlemek, neyin önemli olduğunu öğrenmek ve oyunu zamanla daha iyi bir hâle getirmek konusunda kendimizi geliştirmek hedeflerimiz arasında.

– Riot New001


 

Sezon 7’de yasaklama sayısını neden 10’a çıkarıyorsunuz?

Normal oyuncuların deneyimi ile profesyonel oyuncuların deneyimi arasında fark olduğu için bu sorunun iki farklı cevabı var. Bu yüzden iki cevabı da vereceğim. Bu, her ne kadar amaçları birbirinden biraz farklı olsa da değişikliğin her iki taraf için de mantıklı olduğu durumlardan bir tanesi.

Profesyonel sahne için asıl sebep, şampiyon çeşitliliğini arttırarak izleyici deneyimini geliştirmek. Genel oyun sağlığından ödün vermeden daha geniş bir çeşitliliği elde etmenin mümkün olduğunu varsayarsak; bizce çeşitlilik fazla olduğunda oyun daha heyecan verici hâle geliyor. Bu değişikliğin ikinci faydası da daha stratejik ve ilgi çekici bir şampiyon seçimi oluşturmak. Takımlar belirli bir takım kompozisyonu oluşturmaya çalışırken, bir yandan da rakibin kompozisyonunu engellemeye çalışacaklar. Bize göre böyle bir şeyi izlemesi de eğlenceli olacaktır (bu konu hakkında birazdan daha fazla konuşacağız).

Normal oyunlar içinse asıl sebep oyuncular arasındaki adaletsizlik. Şu anda bazı oyuncular ilk seçim hakkına sahipken diğer oyuncular şampiyon yasaklıyor. Fakat bizce birçok oyuncu, (özellikle de tekli sırada) kendi koridorlarındaki en sinir bozucu şampiyonu (ya da o dönemdeki “en güçlü” şampiyonları) yasaklamak isteyecektir. On yasaklama hakkı her oyuncuya bir yasaklama yapma şansı verecek. Çeşitlilik ise ulaşmak istediğimiz ikincil bir hedef. Profesyonel maçlar dışındaki oyunlarda şampiyon seçimi için çok fazla strateji görmeyi beklemiyoruz (büyük hazır gruplar dışında); çünkü dediğim gibi birçok oyuncu kendi koridorlarının güçlü şampiyonlarını yasaklamak isteyecektir. Burada söylemeye çalıştığım şey profesyonel olmayan oyuncuların stratejik düşünemeyeceği değil. Normal oyunlar, takımların birbirleriyle düzenli olarak maç yaptığı ve hatta kullanılacak stratejilerin bile önceden sezilebildiği profesyonel oyunlara kıyasla çok daha farklı bir ortamda geçiyor.

Çekincelerimizden biri, yasaklama sayısını arttırmanın profesyonel ve normal oyunlarda şampiyon seçim süresini uzatabilecek olması. Bu olmasını istediğimiz bir şey değil ve bu yüzden toplam süreyi azaltmanın da yollarını arayacağız.

Ayrıntılar üzerinde henüz nihai kararımızı vermedik; fakat düşüncemiz, normal oyunlarla profesyonel oyunların birbirlerinden biraz daha farklı yasaklama sistemleri kullanması yönünde. Normal oyunlar için, herkes istediği şampiyonu yasaklayabilir ve ardından biz de sonuçları açıklarız. Profesyonel oyunlardaysa takımların, rakiplerinin yasaklamalarına karşı bir şeyler yapabilmelerini amaçlıyoruz. Ayrıca takımlara, kendilerine has seçimlerini koruyabilmeleri için bir şans vermek istiyoruz. Bu yüzden yasaklama evrelerini bölmeyi planlıyoruz. Profesyonel olmayan oyunların daha fazla zorluğa ihtiyacı olduğunu düşünmüyoruz. Dereceli beşlileri, turnuvalar ya da başka türlü organize edilmiş maçlardaysa profesyonel sistemi kullanmak mantıklı olabilir.

– Riot Ghostcrawler


 

Pentakill’i çok beğendim ve yeni bir albümün yolda olduğunu gördüm. Aynı tarzda mı olacak?

Smite and Ignite albümünü beğenmene çok sevindim! O albümü çıkarırken metal müziğin birkaç farklı alt türünü temsil etmeyi amaçlamıştık. Yeni albümde ilk çıkardığımız albümden daha fazla parça olmasını planlıyoruz. Böylece geçen sefer keşfedemediğimiz yeni tarzları keşfedebileceğiz (bu sefer 8 ila 11 arasında parça olacak gibi gözüküyor). Bununla birlikte, bu albümün rasgele bir toplama albüm olarak algılanmasını da istemiyoruz. Albüm, kendine has bir doku barındıracak (örn. Karthus’un vokallerini Jørn Lande, Mordekaiser’in müthiş gitar partisyonlarını da ProtoShredanoid yaptı). Çok fazla şey söyleyip sürprizi kaçırmak istemiyorum ama önümüzdeki birkaç ay içinde sizlerle daha fazla çılgınlık paylaşacağımız için çok heyecanlıyız!

– Riot Viranimal


 

İade hakkı hesap başına neden üç tane ile sınırlı? Limiti yükseltmeyi düşünüyor musunuz?

League of Legends içerikleri, kalıcı olmaları planlanarak çıkartılıyor. Bununla birlikte, oyuncuların satın aldıkları içerikler hakkında iyi hissetmelerini istiyoruz; bu nedenle her oyuncuya, içeriği satın alıp pişman oldukları ve bir daha o içeriği hiç kullanmak istemeyecekleri nadir durumlar için iade şansı tanıdık. Birçok oyuncu iade haklarının hiçbirini kullanmazken bazı oyuncular bir, iki ya da üç hakkını birden kullandı.

İade limitini üç olarak belirledik ve hâlâ bunun doğru sayı olduğuna inanıyoruz (böylelikle oyunculara satın alımlarını geri verme hakkı sağlarken, sistemin kötüye kullanımını da engelliyoruz). Daha fazla iade hakkı konusunda araştırmalarımız oldu; ancak oyuncuların çoğunluğunun ücretsiz içeriği tercih ettiklerini keşfettik. Bu nedenle oyuncuların oyunu oynayarak sahip olabileceği içeriğin miktarını her yıl düzenli olarak arttırdık. İadeler ve ücretsiz içerikler Riot’a önemli ölçüde maliyete sebep oluyor. Bu yüzden hem oyunculara bir şeyler verebilmek hem de bir işletme olarak faaliyetimize devam edebilmek için neye öncelik verdiğimize dikkat etmeliyiz.

Uzun lafın kısası 2017 yılında daha fazla iade hakkı vermek gibi bir planımız yok. Gelecekte daha fazla oyuncu iade hakkını doldurdukça bu konu üzerinde araştırma yapmaya devam edeceğiz.

– Riot Hippalus

Bu yazıyı arkadaşlarınla paylaş!