Riotçular Merak Edilen Soruları Cevapladı #4

League of Legends Hikaye ekibi editörü Riot Jaredan, Marka Müdürü Riot MrHark, Yazar Cactopus ve , meta oyun sistemleri yapımcısı Riot Mirross daha önce olduğu gibi oyuncuların en sık sorduğu sorulardan üçüne, resmi internet sayfası üzerinden yayınlanan makalede  yanıt verdi. Yazının tamamını aşağıda okuyabilirsiniz:

Geçmişte olduğu gibi Freljord ve Bilgewater benzeri dönemsel etkinlikler gelecekte de olacak mı? Bunları hazırlamak ne kadar zaman alıyor?

Merhaba!

Çok uzun okuyamam diyenler için kısa ön açıklama: Geçen yıl gerçekleştirdiğimiz Bilgewater etkinliği kadar kapsamlı ve bu etkinliğin içerdiği kadar çok unsuru barındıran bir etkinlik yapmayacağız. Bunun yerine, Bilgewater etkinliğinde bulunanlara benzer nitelikte içerikler çıkarmaya devam ederken; bu içeriklerin yüksek kalitede ve daha sık çıkmasına çaba göstereceğiz.

Okumaya devam mı? Süper, o hâlde biraz daha derine inelim.

Bilgewater etkinliği birçok olumlu özelliğe sahip olsa da inanılmaz büyük bir projeydi ve hepsini bir seferde çıkarmaya odaklandığımız için işler daha da karıştı. Yazar şapkamı (üzerinde tüy kalem olan tabii ki) takıp konuşmam gerekirse; bu proje için oyuncularımızın keyfini süreceği şahane içerikler üretmek isteyen birçok takımla yola çıkmıştık. Bunun yanı sıra bu takımların yaptıkları işleri birbirine bağlaması gereken 11.000 kelimelik de bir hikâyemiz vardı. Bu kadar çok hareketli parçayı bir arada tutmak ve bunu hedeflediğimiz zamanda yapmak da işleri çok zorlaştırmıştı; bu durum takımların kendi ritimlerinde bir şeyler üretmesini engelliyordu.

Projenin sonunda, Hırçın Dalgalar etkinliğine dönüp bir baktık. Üretim sürecini (ve kişi başına tüketilen enerji içeceklerini) değerlendirdiğimizde, böyle bir işi yılda en fazla bir kez yapabileceğimiz apaçık ortadaydı. Ayrıca etkinliği yürüten her takım hep aynı döngü içerisine hapsolacaktı.

Halbuki biz oyun modları, zamanla gelişen sürükleyici hikâyeler, temalı kostümler gibi içerikleri oyunculara ulaştırmaya devam etmek istiyorduk. Bunu yaparken, büyük bir içerik serisini üst üste bindirip (bazen de içerikleri birbiriyle yarışır hâle getirircesine) çıkarmak, sonra da sessizliğe gömülmek istemiyorduk. Böyle toplu içeriklerin çıkması için oluşturduğumuz dar zaman aralıkları da takımların verimli çalışmasına engel oluyordu.

Bunlara ek olarak, oyuncularımızdan sık sık aldığımız bir geribildirim de Hikâye ekibinin, etkinliklerin ardından uzun bir süre boyunca (bazen bir yıldan uzun bir zaman) sessiz kaldığıydı; Freljord örneğinde olduğu gibi.

Böyle etkinlikleri parçalarına böldüğümüzde; hikâyeleri ilerletmek, oyun modlarını döngüye sokmak, yeni kostümler getirmek gibi işleri ve daha fazlasını istikrârlı bir şekilde çıkarabildiğimizi gördük.

Devasa etkinliklerin pençesinden kurtulmanın yarattığı etkiyi siz de görmüşsünüzdür; Gölge ve Talih, (Gölge Adalar hikâyeleri ve içeriği dâhil) Targon, bir dizi şampiyon hikâyesiyle birlikte Shurima hikâyesinin devamı.

Bütün stüdyoyu seferber edip ortaya koyduğumuz Hırçın Dalgalar gibi etkinliklerdeki metodlardan uzaklaşınca, hem League of Legends’ı destekleyen hikâyeleri ve içerikleri hem de Runeterra dünyasını genişletmek için yaptığımız çalışmaları daha verimli bir şekilde tamamlayabiliyoruz.

Herkesin tek odak noktası olan bir projeye yoğunlaşmadığı bir ortamda, Dönüşümlü Oyun Modu Sırası, kostümler ve KOD ADI gibi eğlenceli içerikleri üretmemiz için daha fazla fırsatımız oluyor. Bu yaz, Bilgewater gibi büyük bir etkinliğin yokluğu bazı oyuncularımızı hayal kırıklığına uğratabilir; ancak ortaya koyduğumuz ve iyi olduğunu düşündüğümüz yeni içeriklerin tadını çıkaracağınızı umuyorum.

Bu yıl hikâye severleri çok mutlu edeceğine inandığımız leziz planlarımız var. Aslında 2016 yılına, hikâyeler bakımından önceki yıllara göre en yoğun çalıştığımız yıl diyebiliriz. Geçmişte yaptıklarımızdan ötürü yarattığımız beklenti veya kafa karışıklığı için özür dileriz. Ancak size daha iyi ve daha sık içerik ulaştırmak için değiştirdiğimiz bakış açısını umarım anlatabilmişimdir. Şu anda üzerinde çalıştığımız ve bizi çok heyecanlandıran şeyler var; ama söz veriyoruz sıradaki hikâyede kimseyi öldürmeyeceğiz, tabii [SİLİNDİ!] dışında ama o da kendi kaşındı.

Jaredan, Editör- Hikâye Ekibi

İstemci güncelleme işleri nasıl gidiyor?

Kaymak gibi gidiyor ama daha çok yolumuz var. İçerikleri son hız çıkarmaya devam ederken güncellenen istemci üzerinde çalışan takımlarımız için alfa testçilerinden gelen geribildirimler çok değerli. Uğursuz Koruluk ve güncellenen Şampiyon Detayları sayfalarını şimdi ekliyoruz ve sırada Normal Sıralı Seçim ve Dereceli sıraları var.

Bu istemciyi sil baştan inşa etmeye odaklandığımız için istemci güncellemesini ilgilendirmeyen özelliklerin geliştirilmesi daha uzun zaman alabiliyor. Ancak bu yatırıma değecek çünkü işimiz bittiğinde, LoL istemcisi hem daha iyi görünecek hem de daha iyi çalışacak. Ayrıca Riot’un ekipleri bu istemciye çok daha verimli bir şekilde yeni özellikler ekleyebilecek.

Alfa testine birçok oyuncu katıldı; bitiş çizgisine koşarken çok daha fazlasına ihtiyacımız olacak. Sen de testçi olmak için buradan başvurabilir veya İstemci Güncellemesi sayfasından çalışmalarımızı takip edebilirsin.

Riot MrHark ve Cactopus, Marka Müdürü ve Yazar – LoL İstemci Güncellemesi

 

Dereceli 3’e 3 karşılaşmaların geleceğinde neler var?

6.13 yamasında Dereceli 5’e 5 sırasını açık tutmak için planladığımız zamanlara Dereceli 3’e 3 karşılaşmaları da eklemiştik. Planlı zamanlar dışında bu sıralara katılan oyuncu sayısının sınırlı olmasından dolayı sırada bekleme sürelerinin çok yüksek olmasını istemediğimiz için bu uygulamayı getirmiştik. Yaptığımız değişikliğin etkilerini takip ediyoruz; ancak şimdilik verileri incelediğimizde bu değişikliğin oyun kalitesini arttırdığını ve bekleme sürelerini azalttığını görüyoruz.

league_of_legends_wallpaper_reproduction_by_fogbpl-d5vjj09

Dereceli 3’e 3 karşılaşmalar; League of Legends’da, birçok farklı haritanın hep açık olacağını öngördüğümüz zamanlarda ortaya çıkmıştı ancak durumun farklı olabileceğini gördük. Uğursuz Koruluk üzerinde yaptığımız mevcut çalışmaları bir nevi bakım olarak görebilirsiniz.

Uğursuz Koruluk haritasını bugün tasarlasaydık; size belirli zamanlarda değişik modlar sunduğumuz Dönüşümlü Oyun Modu Sırası’na eklerdik. Bu oyun modu sırasına kısa bir süre önce yepyeni bir oyun modu olan Merkez Kuşatması da eklendi. Dereceli 3’e 3 karşılaşmalara katılan oyuncu sayısı sağlıklı bir seviyede kalırsa Dereceli 5’e 5 sırasını açık tuttuğumuz zamanlarda 3’e 3 sırası da açık kalacak. Sırada bekleme süreleri çok uzarsa veya eşleştirme süreçleri zorlaşıp oyunların dengesi bozulmaya başlarsa, bu modun daha kısa ve daha sağlıklı fırsatlar edinebilmesi için Dönüşümlü Oyun Modu Sırası’nda yer alıp almayacağı konusunda düşünmemiz gerekebilir.

Riot Mirross, League of Legends meta oyun sistemleri yapımcısı

Bu yazıyı arkadaşlarınla paylaş!