Şampiyon Güncellemesi: Kayıp Ruhların Çobanı Yorick

Yorick ezelden beri gerçekçi biri. Kutlu Adalar’ı kirleten Kara Sis’i yok etmek için güce ihtiyacı olduğunu daima biliyordu. Bu, kötülüğe karşı kötülükle savaşması anlamına gelse bile. Bu yüzden kötülükle dolu koca bir dünyayı, omuzlarında taşıdığı pelerine sığdırdı; bu öyle bir pelerindi ki bilinmeyen derinliklerinde binlerce lanetli ruh dolanıyordu. Çoban, kayıp ruhların fokurdadığı bu girdabın içinden çağırdığı varlıkların feryatlarıyla muazzam ıstıraplarını sadece kendisi duyuyor. İşte bu, Çoban’ın yükü ve aynı zamanda gücünün de kaynağı. Bu ruhları kurtarmak için soyunduğu görevde ruhları kullanarak (ve ruhlar da onu kullanarak) her tür engeli yok etmeye hazır.

YETENEKLER

Pasif: Ruhların Çobanı
ruhların çobanı

• Yorick aynı anda dört taneye kadar Sis Gezgini’ne hükmedebilir. Sis Gezginleri, Yorick’ten veya Sis’in Hanımı’ndan fazla uzaklaşmaları halinde çürür. Yorick’in yakınlarında katledilen rakip minyonlar veya tarafsız canavarlar bazen, bütün rakip şampiyonlar ise her zaman arkalarında bir mezar bırakır.

 

Q: Son Dua ve Uyanış
son dua ve uyanış

• Yorick’in bir sonraki normal saldırısı ilave hasar verir ve bir miktar can yeniler.Son Dua bir hedefi katlederse bir mezar ortaya çıkarır. Yakınında en az üçmezar varsa ve Son Dua bekleme süresindeyse, Yorick Uyanış kullanarak mezarlardan Sis Gezginleri çıkarabilir.

 

W: Kara Tören
kara tören

• Yorick hedef alanı birkaç saniye boyunca çevreleyen, yok edilebilir bir ceset duvarı örer.

 

E: Sisin Matemi
sisin matemi

• Yorick’in attığı sis kitlesi büyü hasarı verir, hedefini yavaşlatır ve işaretler. Yorick ve Sis Gezginleri, işaretlenmiş hedeflere doğru ilerlerken ilave hareket hızı kazanır.

 

R: Adaların Ağıdı
adaların ağıdı

• Yorick Sis’in Hanımı’nı çağırır (yüksek seviyelerde Hanım, yanında Sis Gezginleri de getirir). Hanım kendi kendine hareket edip saldırır. Yorick, Hanım’ın hedefine saldırdığında hedefin azami can miktarına bağlı olarak ilave büyü hasarı verir.

Koridor Aşaması ve Oyunun Orta Safhası

Yorick çoğu insandan uzun bir ömür sürdüğü için, yıllar yılları kovaladıkça muazzam bir sabır biriktirmiş. Koridorda tek başına güç biriktirip yapılar ve kazdığı mezarlarla karşısına çıkacak talihsizleri dümdüz etmeye hazırlanırken Ruhların Çobanı’nın değmeyin keyfine.

Sis Gezginleri kuşatmalar için biçilmiş kaftan ama pek de zeki oldukları söylenemez. Yorick’in sırtındaki ruh pelerinin nispeten güvenli ortamından çıkar çıkmaz genelde kendilerini (feryatlar eşliğinde tırmalaya tırmalaya) koridora atma eğiliminde oluyorlar. Sis Gezginleri oldukça kırılgan varlıklar; bu yüzden Yorick bir grup Gezgin çağırdıktan sonra çatışmaya bütün gücüyle girmek için kısıtlı bir süreye sahip. Hortlak ordusu emrindeyken Çoban, koridordaki rakibini Kara Tören ile hapsedip, Sisin Matemi ile mateme boğarak aradaki mesafeyi kapatabilir ve sıkışıp kalan rakibiSon Dua‘sını etmeye mahkûm bırakabilir.

Yorick, Adaların Ağıdı adını verdiği ultisini açtığındaysa tam anlamıyla bir ayrık ittirme canavarına dönüşüp gerçek potansiyeline ulaşır. Yanlarında hatırı sayılır minyon dalgaları olmasa bile Yorick ve Sis’in Hanımı, durdurması neredeyse imkânsız ve kuleleri uzun süre oyalayacak bir Sis Gezgini ordusu meydana getirebilir ve kulelerin orduya odaklandığı sırada Sis’in Hanımı ve Yorick ikilisi gözlerine kestirdikleri yapıyı yerle yeksan edebilir. Her Sis Gezgini bir kule atışını tanklayabilir ve Sis’in Hanımı da ruhunu teslim etmeden önce birden fazla saldırıya dayanabilir. Uzun lafın kısası, Yorick’i koridorda kendi haline bırakırsanız göz açıp kapayıncaya kadar takımınızın merkezini kuşatmış bir hortlak ordusuyla karşılaşabilirsiniz.

Yorick’in pasifi ve ultisi, oyunun orta safhalarında takımının aldığı her skordan özel bir şekilde faydalanmasını sağlar. Yenilen rakipleri Sis Gezgini olarak dirildiği için Yorick’in takımı, kuleleri hızla alaşağı etmelerini sağlayacak yığınla müttefike kavuşur.

Takım Savaşları ve Oyun Sonu

Düşük, değişken hareket hızı ve mesafe kapatma yeteneğinden yoksun olması nedeniyle Ruhların Çobanı savaş başlatma konusunda pek de başarılı sayılmaz. Ayrıca çatışma öncesinde birkaç minyona son vuruş yapıp mezar kazarak hazırlık yapmamışsa ruhlarla yetenekler çarpışmaya başladığında gücünün zirvesinde olamaz.

Gelgelelim çatışma kızıştığında Yorick genelde bir ezergeçer portresi çizer. Takım savaşlarında pasifinin devreye girmesine yetecek kadar hayatta kalabilmesi için dayanıklılığa yönelik tercihler yapması faydalı olur. Bu sayede rakipleri çevresinde düşerken daha fazla Sis Gezgini elde etmesini sağlayacak kaynak bolluğuna kavuşur.

W yeteneği olan Kara Tören sayesinde Yorick rakiplerini yıpratma ve alan hâkimiyeti konularında etkilidir. Bu korkunç hortlak duvarı, rakip ezergeçerlerin Yorick’in takımının arka saflarına geçmesini zorlaştırma veya rakip taşıyıcıları çatışma dışı bırakma açısından son derece etkilidir. Yine de Kara Tören en büyük faydasını, rakip büyücü veya saldırı gücü taşıyıcısını hapsetmekte kullanıldığında hissettirir. Yeteneğin kurbanı otomatik saldırıyla duvarı çabucak yıkıp kaçana kadar Yorick’in takımı kırılgan rakiplerini güle oynaya haklayabilir.

Yorick takım savaşlarında Sis’in Hanımı’nı yakından takip etmelidir. Hanım, bir hedefe tek başına saldırdığında fazla hasar vermez; ancak Çoban’la Hanım bir hedefe aynı anda odaklanırsa verdikleri hasar katlanır. Sis’in Hanımı canı tükenene kadar varlığını korur; bu yüzden Yorick, Hanım için tanklık görevini üstlendiğinde uzun süreler boyunca arkasını kollayan bir yardımcıya kavuşabilir. Zira Yorick yakın dövüş saldırıları yaparken, Sis’in Hanımı menzilli saldırılar yapar.

Yan koridorların ikisi de boş kaldığı zaman Yorick yetenek setinin en sıra dışı özelliğini ortaya koyma fırsatı bulur ve aynı anda iki koridorda birden ayrık ittirme yapabilir. Nasıl mı? Sis’in Hanımı, yapay zekâlı yoldaş standartları göz önüne alındığında oldukça zeki sayılır ve yanında Yorick olmasa bile bulunduğu koridoru ilerletmeye devam eder. Örneğin Yorick, Sis’in Hanımı’nı üst koridora çağırdıktan sonra alt koridora ışınlanıp bu koridoru da kendisi ilerletebilir. Aralarında yeterli mesafe olduğu sürece hem Yorick hem de Sis’in Hanımı en fazla dörder Sis Gezgini’nden oluşan kendi ordularını kurabilir ve aynı anda iki ayrı koridoru ilerletebilir. Yeter ki takımınızın diğer üyeleri orta koridoru meşgul tutabilsin. Hortlak yoldaşı yanında olmayınca, Yorick’in çok daha zayıf kaldığını söylemeye bile gerek yok elbette; bu yüzden yoldaşınızdan ayrılma kararınızı dikkatli vermenizde fayda var.

Bu yazıyı arkadaşlarınla paylaş!