Şampiyon Güncellemesi: Sion

Geçtiğimiz günlerde League of Legends Türkiye sayfasında 4 parça halinde yayınlanan Nexus vs Demacia hikayesinin sonuna geldik. Tahmin ettiğimiz gibi Sihirdar Vadisi’nde çok fazla göremediğimiz Sion’da değişikliğe gidildi. Bu değişiklerle ilgili hazırlanan detaylı rehberi aşağıda bulabilirsiniz.

 

Can almak zor değildir, ama Sion bu işi mükemmelleştirmişti. Taburlarca askeri ölümün pençesinden çıkarıp, Noxus’un düşmanlarının sık saflarını hallaç pamuğu gibi atarak, o zamanlar henüz gelişmekte olan şehir devletinin, tüm düşmanlarının önüne geçmesini sağlamıştı. Ama en güçlüler bile bir gün yenilir. Sion’un ölümü Noxus halkını sarsmıştı ama, aynı zamanda Demacia’nın kuvvetlerini başsız bırakarak onları güvene almıştı.

Ancak Sion’un öyküsü, ölümüyle sona eremedi. Noxus’luların kahramana duydukları hayranlığı kendi çıkarına kullanmak isteyen Başkomutan, şehrin en yiğit savaşçısını ölüler diyarından döndürmeyi kafasına takmıştı. Fakat kaybedilen bir canı geri getirmenin, can almak kadar basit olmadığını acı bir şekilde öğrenecekti. Sion ölüler diyarından dönmüştü ama, bir insan olarak değil. Zekâsı ve savaş becerisi yitmiş, basit bir ölüm makinesine dönüşüp önüne çıkanı dost-düşman demeden öldürmeye başlamıştı. Bu silahı kontrol edemeyen Noxus’lular, eski kahramanlarını hapsedip kilit altına aldılar. Aradan yüzyıllar geçti. Sonunda, eskisinden de hırslı yeni bir Başkomutan, eski kahramanı yeniden ve tamamen canlandırmayı kafasına koyup, Sion’un mezarına gitti.

Sion için artık ölüm bir engel değil. Her düştüğünde, komutanları parçalarını birleştirip bir zamanlar çok hayranlık duyulan bir insan olan bu yaratığı yeniden canlandırıyorlar. Ancak lime lime bedeninin içinde, bir zamanlar sahip olduğu benlik duygusunu umutsuzca arayan bir ruh var ve bu benlik duygusu en çok savaş zamanlarında kendini gösterdiği için, o da kendini savaşın ortasına atıyor.

Yetenekler

  • Pasif: Ölümün Görkemi

  • Q: Kırıp Geçir

  • W: Ruh Eriten

  • E: İnfazcının Kükremesi

  • R: Durdurulamaz Hücum

Oynanış

İnatçı bir dev olan Sion, hem tekli koridorda hem de Sihirdar Vadisi ormanlarında oynanabilecek, tank özellikli bir karakter. Yavaş ve önündeki hattı etkileyen saldırıları olan Sion, saldırılarını art arda ekleyebildiği zaman başarı gösteriyor ve en sevdiği yer de çatışmanın tam ortası.

Koridor

Oyunun başlarında Sion’un gücü, kaba kuvvete ve yeteneklerinin oluşturduğu tehdide dayanıyor. Sion akıllıca konumlandırılırsa; tamamen dolduğunda bolca hasar verip rakipleri havaya savuran Kırıp Geçir ile hem kendi takımının, hem karşı takımın ön saflarını aşacak şekilde hedef alabilir. Bu da rakibi ya son vuruşları yapmak ya da koridorda canlı kalmak arasında seçim yapmaya zorlar. Ama Sion seviyesi arttıkça, oyuna ağırlığını daha belirgin bir şekilde koyabilir hale gelir. İnfazcının Kükremesi ile rakiplerini yavaşlatıp zırhlarını azaltır ve Kırıp Geçir ile onlara anlamlı ölçüde hasar verir. Ruh Eriten ise ona rakibin verdiği karşı hasarı büyük ölçüde azaltacak ya da geri çekilirken korunmasını sağlayacak kadar koruma sağlar.

Koridordaki rakibi Sion’u geri ittirip kulenin altında minyon kesmeye zorlasa bile, eşya çıkacak kadar altın toplamasını sağlayacak bazı numaraları hâlâ var. Sion kulesinin menzilinin dışında dururken Ruh Eriten’i kullanarak minyonların hasarını tanklayabilir. Bu sırada Kırıp Geçir’i kullandığında ise bütün bir minyon dalgasını eritebilir. Rakip kendi kulesinden çok açıldıysa, Sion ormancısını çağırıp skoru kapabilir. Takımının verdiği baskınlarda Kırıp Geçir ve İnfazcının Kükremesi sayesinde tam bir canavara dönüşebilir, bu sayede de takımına hasar verme olanağı sunan kitle kontrolü sağlar. Ancak rakibin baskınları sırasında hayat onun için biraz daha zor: Taban hızı düşük olan ve atılma yeteneği olmayan Sion, kulesine doğru güç bela ilerlerken kalkanlarına, yavaşlatmasına ve can puanına güvenmesi gereken bir şampiyon.

Bu hareketsizlik, Sion 6. seviyeye geldiğinde kısa süreliğine de olsa kaybolur. Durdurulamaz Hücum; Sion’u Sihirdar Vadisi’nin başından ortasına kadar koşturabilecek çok ürkütücü bir yetenektir. Kaçan rakipleri kovalamak ve normalde ölümle bitecek çatışmalardan kaçmak gibi pek çok kullanım alanı vardır. En çekicisi ise, Sion’a kazandırdığı hareket etme potansiyeli. Sion’u koşarken yönetmek biraz zor olsa da, onun hiç şüphelenmeyen bir rakibin üstüne bir koridor uzaktan son hız atlaması kadar muazzam manzara az görülür.

Orman

Alan etkili yetenekleri ve dayanıklılığı, Sion’un ormanda da varlığını hissettirebilmesini sağlar. Temel yeteneklerinin hepsi ormanı hızla temizlemesine yardımcı olurken, ultisi açılmadan önce baskına kalkarsa ya fazla açılmış bir kurban seçmesi, ya da tam kapasite hasar verebilmek için kitle kontrol yapabilen takım arkadaşlarıyla çalışması gerekir. Ancak Durdurulamaz Hücum’u açtığında işler epey değişir. Yeteneğin aşırı uzun menzili ve hedeflenmesinin zorluğu, Sion’u en çok rakip üsse doğru baskın verdiğinde etkin kılar. Taarruza çatışmanın bir hayli gerisinden başlaması, yetenek bittiğinde çatışmanın ortasında durmasını hemen hemen kesinleştirir. Bu sayede hedefini havaya savurup, Kırıp Geçir ya da İnfazcının Kükremesi ile işini bitirebilir.

Takım Çatışmaları

Sion oyunun başında bile yeteri kadar göz korkutucu, ama takımlar gruplanıp beraber çatışmaya başlayınca tam yerini buluyor. Ruh Eriten’i açıp Durdurulamaz Hücum ile rakibin arasına girmesi, kan dökülmesi için yeterli. Tam ortaya geldiğinde, yetenekleriyle olabildiğince çok kişiye aynı anda vuracak şekilde hedef alması daha avantajlı olur. Böylece rakiplerini hem kitle kontrolle, hem de saldırılarının verdiği çok miktarda hasarla durdurur. Sion’un varlığı dikkat gerektirir ve karşı takım bu ölümcül heyulayı devirse bile işleri orada bitmez. Ölümün Görkemi Sion’a çok miktarda saldırı gücü ve hızı vererek, ölü devi mezarındayken bile bir tehdit haline getirip intikamını almasına olanak tanır.

Birlikte iyi çalıştığı şampiyonlar:

Ashe – Ayaz Okçu

Büyülü Kristal Ok, Yaylım Ateşi ve Buz Atışı Sion’un rakiplerini yavaşlatarak onlara yaklaşmasına ve yavaş ama çok hasar veren saldırılarını kullanmasına olanak sağlar.


Nautilus – Derinliklerin Devi

Sion ve Nautilus bir araya gelince, karşı takım için uyanamadıkları bir kitle kontrol kâbusuna dönüşürler. Birlikte; hasar veren karakterlerin ortalığı dümdüz etmesine yetecek kadar yavaşlatma, sersemletme ve havaya savurma çıkararak bunlardan birden fazla şampiyonun etkilenmesini sağlarlar.


Zilean – Zaman Bekçisi

TSion hantal bir dev olsa da, Zilean’ın Zamanı Bük yeteneği ona rakiplerini kovalayıp karşı takımın safları arasına dalmasına yetecek kadar hız verir. Zilean ayrıca Sion’un üstüne Zaman Bombası koyarak, verdiği şaşırtıcı miktarda alan etkili hasarı pekiştirir.

Karşısında zorlandığı şampiyonlar:

Lucian – İnfazcı

İntikam Ateşi’nin hız takviyesi ve Amansız Takip’in atılma özelliği, Lucian’ı Sion’un yavaş ve hantal saldırılarıyla vuramayacağı kadar hızlı ve çevik bir hedef yapar. Ölü Dev’in bile rakiplerini ortadan kaldırabilmesi için önce yakalaması gerekir!


Azir – Kumların İmparatoru

Azir hem atılarak Sion’dan kaçacak kadar çeviktir, hem de bölge kontrol ve kitle kontrol yetenekleriyle zaten yavaş ilerleyen Sion’u rahatça durdurabilir. Durdurulamaz Hücum çatışma başlatmak için harika olsa da, İmparatorluk Muhafızları Sion’un ilerlemesini durdurup çatışmaya girme potansiyelini sıfırlar.


Swain – Taktik Üstadı

Diğer büyücüler Sion’un baltası karşısında kolay lokma olurken; Swain, Kımıldama ve Gözünü Oy’la onu kendisinden uzak tutabilir. Ayrıca Swain’de, özellikle de Kuzgun Sürüsü’nü açtığında, Sion’un verdiği hasara göğüs gerebilecek dayanıklılık vardır.

Bu yazıyı arkadaşlarınla paylaş!
Yazar

GameXNow

GameX Dijital Eğlence ve Oyun Fuarı'nın resmi oyun haber sitesi!