League of Legends’ın Sezon Ortası Değişikliklerinin Ardından Durumu

Riot Games şampiyon tasarım şefi Andrei ‘Meddler’ van Roon; League of Legends resmi internet sayfası üzerinden, oynanış açısından önümüzdeki günlerde ne gibi değişikliklerin planlandığını açıklayan bir makale yayınladı.

Oyundaki mevcut durum:

Ejderhalar

• Şu ana kadar hem başlarında yapılan çatışmaların süresi hem de oyunda meydana getirdikleri çeşitlilik açısından element ejderhalarından memnunuz.
• Ejderha çukurundaki rünler ve skor tablosundaki simgelerde bazı anlaşılırlık sorunları dikkatimizi çekiyordu; ancak yapılan son değişiklikler, bu sıkıntılara çözüm getirmiş gibi görünüyor.
• Bulut güçlendirmesinin zayıf kaldığına dair çok sayıda yorum alıyoruz. Yine de her bir güçlendirmenin, takımların oyunu kazanma ihtimaline katkısını göz önünde bulundurduğumuzda, güçlendirmelerin birbirlerine oldukça yakın olduğu sonucu ortaya çıkıyor. Bunun sonucunda sadece ham güç eklemek ya da çıkarmak yerine her bir güçlendirmenin size nasıl bir faydasağladığını baz alarak hareket ediyoruz.
• Bulut güçlendirmesi, nasıl kullanıldığına en bağlı olan güçlendirme ve özellikle kendi içlerinde iyi koordine olan takımlara fayda sağlıyor. Bu yüzden, herhangi bir değişiklik yapmayı düşünmeden önce, profesyonel sahnede nasıl bir tablo çizeceğini görmek istiyoruz. Güç düzenlemelerinin gerekli olacağı bir noktaya gelebiliriz, ancak şu anda bu tür düzenlemelerin odaklanılması gereken doğru araçlar olduğunu düşünmüyoruz.

ejderha kadim

Vadi’nin Alameti

• Şu anda Vadi’nin Alameti’nin alındığında etkili olduğuna tanık oluyoruz. Kendisini alan takımın kazanma ihtimalini dikkate değer ölçüde arttırıyor; ancak ejderha güçlendirmeleri kadar da büyük bir rol oynamıyor.
• Bir defa ortaya çıkacak ve çok uzun süreli bir güçlendirme verecek şekilde düzenlendiğinden bu yana, oyuncuları ne zaman alınacağı ve güçlendirmenin kime verileceği gibi daha ilginç kararlar üzerinde düşünmeye teşvik ettiğini gözlemliyoruz. Söz konusu değişikleri yaparken temel amaçlarımızdan biri de buydu.
• Gelgelelim birçok takım Vadi’nin Alameti’ndeki değişiklikleri özümsemekte yavaş kaldı ve şu anda Alamet’i almaları gereken zamanda almıyorlar. Oyun tarzlarının değişikliklere uyum sağlamasının biraz zaman aldığı düşünülürse bu beklenmedik bir durum değil.
• Şu anda Vadi’nin Alameti için herhangi bir değişiklik planımız bulunmasa da, tek gözlü canavarı yakından takip etmeyi sürdüreceğiz.

Büyücüler

• Sezon ortasının ardından şampiyonların bireysel dengelerini kontrol altında tutma çalışmalarımız devam ediyor. Bu sayede yetenek setlerindeki değişikliklerin (güç dışındaki bir pencereden bakıldığında) nasıl sonuçlar doğurduğunu daha iyi anlayabileceğimize inanıyoruz.
• Bazı yetenek seti değişiklikleri şimdilik çok başarılı görünüyor (örneğin Malzahar’ın pasifi daha sağlıklı bir oynanış tarzı ortaya çıkarıyor veya Zyra hak ettiği bitki kraliçesi hissiyatını daha fazla oluşturuyor).
• Bazı değişiklikleri değerlendirmemiz ise devam ediyor (örneğin Brand makul bir tablo çizse de henüz başarılı olup olmadığına karar verebilecek kadar çok oynandığına tanık olmadık).
• En azından değişiklikler nedeniyle başarılı ulti gerçekleştirme becerisi fazla kısıtlandığı için, Vel’Koz’un istediğimiz noktada olmadığını söyleyebiliyoruz. Bu yüzden ultisinin yeniden pasif yüklerine katkıda bulunmasını sağlayacak birkaç değişiklikle devam ediyoruz.

Yetenek Gücü Eşyaları

• Yetenek gücü eşyaları şimdilik beklediğimiz gibi performans sergiliyor. Yine de, yetenek gücü şampiyonlarının popülerlikleri ve bu şampiyonlara çıkılan eşyalarda birçok değişime tanık oluyoruz. Bu yüzden uzun vadede belli kalıpların ortaya çıkması için biraz daha beklemeyi faydalı görüyoruz. Bununla birlikte, şimdilik gidişatın makul olduğunu düşünüyoruz.
• Roketkemer şu anda biraz zayıf görünüyor ama atılma becerisi sağlayan böyle bir eşyanın taşıdığı güç potansiyelini düşününce, yüksekten uçmadan başlayıp gerektikçe güçlendirmeler yapmayı tercih ediyoruz.
• Uzun vadede Morello’dan bariz farklı bir kulvara yerleşen ve YG + Bekleme Süresinde %20 Azalma sağlayan bir eşya daha eklemeyi düşünüyoruz. Bu sayede eşya tercihlerinde daha fazla esneklik sağlamayı amaçlıyoruz (örneğin eski Athene, Morello ile çok fazla paralellik gösteriyordu ve bunun sonucunda birçok şampiyon için eşyalardan biri diğerine göre çok daha baskın bir tablo çiziyordu).

Taliyah
Taliyah

• Taliyah’nın dikkate değer öğrenme eğrisi nedeniyle henüz ilk günlerinde olduğunu söyleyebiliriz.
• Kendisinden beklenenleri yapmasına rağmen ortalamada biraz güçsüz kaldığına tanık oluyoruz. Yine de kendisiyle çok deneyim kazanan oyuncular tarafından oynandığında gayet makul bir performans sergiliyor. Bu yüzden iki küçük güçlendirme ile yola devam etmeyi ve fazla abartmadığımızdan emin olmak için ikisinin arasında kontroller gerçekleştirmeyi planlıyoruz.

Taric
taric yeni

• Taric’in makul bir konuma yerleştiğini düşünüyoruz. 6.10 Yaması’ndaki bazı görsel iyileştirmelere rağmen kalabalık çatışmalarda ultisinin ayırt edilmesindeki zorluk, şu anda en temel sorunu. 6.11’de bu soruna çözüm olmasını umduğumuz ek düzenlemeler de yaptık.
• Ayrıca Taric ultisi, Tryndamere ultisi, Kindred ultisi gibi nedenlerle kimin hasar görmez durumda olduğunun daha rahat anlaşılabilmesi için görsel olarak “Bu şampiyon şu anda hasar görmez” mesajı vermenin evrensel bir yolunu bulmaya çalışıyoruz.

Diriliş Süreleri

• Sezon ortasındaki değişikliklerin ardından doğru uzunlukta görünüyorlar. Uzayan bazı oyunlarda biraz daha fazla gelgit yaşandığına tanık oluyoruz. Bunlardan bazıları düşük tempolu, bazıları da epey hareketli karşılaşmalardan oluşuyor; dolayısıyla bu durumun makul olduğunu ama bununla birlikte daha iyisinin olabileceğini düşünüyoruz.
• Yine de henüz oyunun iyice ilerleyen safhalarına gelinmeden, bir tek takım savaşından sonra hem 5 kulenin birden dümdüz edilip hem de rakibin merkezinin havaya uçurulduğu oyunları daha az görüyoruz ve bizce bu açık bir kazanç.

Kuleler

• Oyunun erken safhalarında daha ölümcül ve genel anlamda daha dayanıklı görünüyorlar. Yine de çarpıcı bir değişikliğe uğramadılar ve niyetimiz de buydu. Erken safhalarda kule altına dalmayı tamamen ortadan kaldırmak, koridor safhasını büyük oranda uzatmak veya maçların genel süresini arttırmak gibi isteklerimiz yoktu zaten.

 Orman Kamp Sayaçları

• Bu sayaçları değerlendirmeye devam ediyoruz. Sayaçları eklerken temel amacımız, kırmızı ve mavi güçlendirme kamplarının çevresinde daha fazla çekişme olmasını teşvik etmekti ve bu tür çatışmaların ortaya çıktığını görüyoruz. Bununla birlikte sayaçların bazı ormancıları fazla baskı altına alıp almadığını değerlendirmeye devam ediyoruz. Aslında bu, sayaçların çıkışından önce dile getirilen bir endişeydi ve bu konuda bazı tartışmaların devam ettiğini görüyoruz.
• Nispeten daha az dile getirilse de, bu sayaçların oyunu çok basitleştirdiğine yönelik bazı endişeler de var. Biz ise sayaçların ustalığı bir odaktan diğerine kaydırdığını düşünüyoruz. Sayaçlardan önce oyuncular, rakiplerinin kırmızı ya da mavi güçlendirmeyi ne zaman aldıklarına dikkat edip sonra da kalan güçlendirme süresi üzerinden kampların ne zaman yeniden doğacağını hesaplamaya çalışıyor ve bu konudaki ustalıklarına bel bağlıyordu. Güçlendirme sayaçlarıyla birlikte, bu bir ustalık olmaktan çıktı. Artık işgal girişimleriyle veya işgal tehdidinin kendisiyle baş etmeye daha fazla odaklanmak gerekiyor ve bu da bambaşka bir ustalık gerektiriyor. Yukarıda bahsettiğimiz “Sayaçlar bazı ormancıları diğerlerine göre öne çıkarıyor mu?” sorusunun yanıtından memnun olduğumuz ölçüde, ustalığın odak değiştirmesinden de memnun olduğumuzu söyleyebiliriz.

Oynanışa dair geleceğe yönelik planlarımız:

Önümüzdeki yamalar boyunca, her zamanki gibi dengelemeler yapmaya devam edeceğiz. Yakın dönemde odaklanmayı düşündüğümüz bazı konular da yok değil. Şu anda oynanışa dair yakın geleceğe yönelik bazı planlarımızdan güvenle bahsedebileceğimiz, ilginç bir noktadayız; bu yüzden de planlarımızın bazılarını sizlerle paylaşmayı denemek istedik. Gelgelelim bu her zaman uygulayabileceğimiz bir yöntem değil; zira çalışmalarımız bazen hangi yamada ne olacağını önceden söyleyemeyeceğimiz veya hangi içeriğin önce sunulabileceğinin kestirilemediği bir akışla ilerliyor.

Ayrıca bu bahsettiklerimizin sadece plandan ibaret olduğunun, yani gerçekleşmelerinin garanti olmadığının altını çizmek istiyoruz (bakın, çizdik de). Söylediklerimizin tamamının değişme ihtimali var.

6.12

• ARAM’da birkaç şampiyon, eşya ve sistem değişikliği.
• Hem Sonsuz Uçurum hem de Uğursuz Koruluk’ta Şampiyon Ustalığı.
• Çoğu, nişancılar tarafından düzenli olarak kullanılan yaklaşık yarım düzine eşyada, Youmuu’nun Hayaletkılıcı / Kara Balta gibi eşya tercihleri arasındaki dengeyi sağlama amacıyla bir dizi düzenleme.

6.13

• Bu yamada desteklerin XP durumu, Yakut Keşiftaşı veya Yasak İdol gibi hedefini tutturamayan bazı eşyalarda düzenlemeler, genelde destek oynayan bazı şampiyonlara küçük güçlendirmeler gibi başlıklar üzerinden destek konumuna yoğunluk vereceğiz.
• Bu, geçtiğimiz günlerde büyücüler için yaptığımız kapsamlı güncelleme gibi bir sınıf güncellemesinden ziyade, kısa sürede çıkarabileceğimiz bir dizi küçük değişiklikten ibaret olacak.
• Destek oyuncuları için Şampiyon Ustalığı notlarının hesaplanmasında geliştirmeler.

6.14 – 6.15

• Dünya Şampiyonası Elemeleri göz önünde bulundurularak yapılacak dengelemeler. Elemelerin büyük çoğunluğunun 6.15’te oynanacağını bekliyoruz; bu yüzden 6.14’te profesyonel sahneye yönelik bir dizi değişiklik yapacak ve oynanış açısından daha küçük olacak 6.15 Yaması ile 6.14’te ortaya çıkabilecek istenmeyen bazı etkileri törpüleyeceğiz.
• Bu arada 6.12’deki değişikliklerin ardından acil ve önemli sıkıntılar ortaya çıkarsa, ARAM düzenlemelerimizin takibini de yapmamız gerekebilir.

6.16-6.18

• Dünya Şampiyonası göz önünde bulundurularak yapılacak dengelemeler. Elemelerde olduğu gibi; 6.16, 6.17 ve 6.18’de yılın geri kalan dönemlerine kıyasla profesyonel sahneye daha fazla ağırlık verilen değişikliklerle, önceki iki yamada ortaya çıkabilecek her tür sıkıntının ortadan kaldırılması.

Yukarıda bahsedilen yamalar boyunca:

• Ryze güncellemesi (görsel ve seslerinin tepeden tırnağa yenilenmesinin yanı sıra dengeye, oyun sağlığına ve şampiyonun özgünleşmesine yönelik bazı yetenek seti değişiklikleri).
• En az bir yeni şampiyon.
• Elbette bu makalenin konusu olmayan bir sürü başka şey

Bu yazıyı arkadaşlarınla paylaş!