Riotçular Merak Edilen Soruları Cevapladı #3

League of Legends  kıdemli oyun tasarımcısı Riot FeralPony ve Riot RamzaX ve baş oyun tasarımcısı Riot Socrates, daha önce olduğu gibi oyuncuların en sık sorduğu sorulardan üçüne, resmi internet sayfası üzerinden yayınlanan makalede  yanıt verdi. Yazının tamamını aşağıda okuyabilirsiniz:

Riot şahane kostümler çıkarıyor! Yaptığınız görsellere bakmak çok hoşuma gidiyor. Yine de bazı kostümlerin ”oyunu bozan hatalara” neden olması durumunu anlayamıyorum (örneğin Sonsuz Karanlık Thresh). Tasarım açısından bakıldığında, kostümler hazır iskeletlerin üzerine oturtulan görsel (sesler de aynı şekilde) katmanlar değil mi sadece? Kostümler neden programlamayla ilgili hatalara sebep olsun ki?

Teşekkürler! Kostümleri beğenmeniz bizi çok mutlu ediyor.

Sorunun cevabına gelince: Kostümlerin oyunda hatalara neden olacak bir unsur değilmiş gibi görünmesi doğal; ancak kostümlerin eğlenceli görüntüsünün yanı sıra nasıl ve neden teknik derinliğe de sahip olduğunu açıklamak isteriz. Görsel ve sesle ilgili değişiklikler yaptığımız bazı basit örneklerde, eklediğimiz yeni bir kostümün ciddi hatalara neden olmasını beklemiyoruz. Ancak tasarımcılarımız ve sanatçılarımız genellikle basit değişikliklerin çok daha ötesine gidip ilgi uyandıran kostümler oluşturmaya çalışıyor.

Daha açık bir benzetmeyle anlatmaya çalışalım: En sevdiğiniz şampiyonun eski bir oyun konsolu olduğunu düşünürsek; yeni bir kostüm eklediğinizde şampiyona farklı bir ”kartuş” takmış gibi oluyorsunuz. Bu kartuş da kendi özelliklerine, görsellerine, ses efektlerine ve oyun mantığına sahip. Bir kostüm oyun motorunda çalışmaya başladığında, arka planda farklı sistemlerin etkileşiminden oluşan bir işleyiş başlıyor. Özellikle görsel efekt sistemi durmadan her karede gösterilecek binlerce parçacığı çizmeye çalışıyor.

Bir kostümün tasarımında kodlamanın ve görsel efetklerin de özel olarak sisteme uyarlanması gerekebiliyor. Bazı kostümlerde de şampiyonların bazı parçaları yerine görsel efektler yerleştirilebiliyor (örneğin, Işık Dalgası Velkoz’un dokunaçları, DJ Sona’nın saçı veya Sonsuz Karanlık Thresh’in feneri). Bir kostümün tasarımında ortaya koyulan bakış açısını taşıyabilmesi için oyun motoruna tamamen yeni özellikler eklediğimiz durumlar da var. Kostüm tasarımı ekibimiz her zaman sınırları zorluyor.

Hâl böyleyken, kostümlerin bazen hatalara veya olumsuz deneyimlere neden olması mümkün. Bazen belirli bir kostümün programlamasındaki veya görsel efektlerindeki unsurlar özel durumlarda aşırı karmaşıklaşabiliyor ve oyunu gözle görülür biçimde yavaşlatabiliyor.

Böyle hatalar çoğunlukla söz konusu içerikler Açık Beta Ortamı’na (PBE) yüklenmeden keşfedilip ortadan kaldırılıyor. Bu içerikler PBE’ye yüklendikten sonra sunuculara gelene kadar, testçilerimiz ve PBE’deki oyuncularımız oyunu bozan sorunları keşfetmek için büyük bir çaba sarfediyor. Buna rağmen, bazı hatalar da aradan sızabiliyor; böyle durumlarda ilgili değerlendirmeleri yapıp gerekli güncellemeleri yapıyoruz.

♦RamzaX

Sanki Riot şampiyonları özel ve özgün rollerde oynayacak şekilde dengeleyip güncelliyor; peki her konuda iyi olabilen şampiyonlar ne olacak? (Örneğin, Kayle veya Saldırı Gücü zayıflatılmadan önceki Kennen veya Udyr’in orman olayları.) LoL farklı rollere uyabilen şampiyonlardan uzaklaşıyor mu yoksa yine böyle şampiyonlar görecek miyiz?

Kesinlikle her türlü rolü üstlenebilen şampiyonlardan uzaklaşıyoruz. Bu da bir şampiyonun yalnızca bir iki alanda iyi olmasını istediğimiz veya şampiyonları yalnızca bir role veya konuma sınırlandırmaya çalıştığımız anlamına gelmiyor. Ancak şampiyonların güçlü ve zayıf noktalarının net olması gerekiyor. Bir şampiyonu tasarlarken veya güncellerken şu 4 prensibi göz önünde bulunduruyoruz:

  • Özgün Oynanış (Şampiyonun kendine has bir oynanış biçimi olmalı)
  • Özgün Etkileşim (Şampiyonla birlikte veya şampiyona karşı oynayan diğer 9 kişi özgün bir deneyim yaşamalı)
  • Şampiyonun güçlü olduğu noktalar net olmalı
  • Şampiyonun zayıf olduğu noktalar net olmalı

Her role uygun şampiyonlar özellikle son iki prensipte sınıfta kalıyor (ve genellikle ilk ikisinde de çok başarılı olamıyor). Şampiyonların güçlü ve zayıf noktaları net olunca oyuncuların şampiyonlarla ilişkisinin daha net olduğunu ve oynanış bakımından daha derin ve daha keyifli karşılaşmaların ortaya çıktığını düşünüyoruz.

♦FeralPony

Anahtar Parçacığı düşürme oranları nasıl işliyor? Anahtar veya Anahtar Parçacığı edinmek için başka yöntemler ekleyecek misiniz?

Mevcut hâliyle Anahtar Parçacığı düşürme oranları şu şekilde işliyor:

  • 4 haftalık bir süreçte bulduğunuz bütün sandıkları açacak kadar anahtar parçacığı düşürmeniz mümkün.
  • Anahtar Parçacıklarını edinmek için oyun kazanmanız gerekiyor. Bunun dışında, oyundaki performansınızın Anahtar Parçacığı düşürme oranlarına herhangi bir etkisi yok.
    • Şampiyon Ustalığı puanları veren herhangi bir oyun modunda Anahtar Parçacığı edinmek mümkün.
  • Düşme ihtimalleri kısmen şansa bağlı; ancak üst üste belirli bir sayıda oyunda zafer kazanıp parçacık düşüremediğiniz durumlarda sistem, rasgele sayı üretecinin nazını çekmeyip yine de size bir Anahtar Parcacığı düşürüyor.
  • G4 haftalık bir süre içerisinde 4 sandık açacak kadar anahtar edinmek kolay değil ve bayağı oyun oynamanızı gerektiriyor. Ancak yeterli sayıda karşılaşmaya katılan herkesin yapabileceği bir şey.
  • Anahtar Parçacığı edinmek için başka yöntemler eklemeyi planlamıyoruz; ancak gelecekte böyle bir şeyi düşünebiliriz.

♦Riot Socrates

Bu yazıyı arkadaşlarınla paylaş!