Riotçular Merak Edilen Soruları Cevapladı #11

Oyun Tasarım Lideri Riot GhostCrawler, hile koruması ekibinden Riot RayKay ve elektronik ticaret direktörü Riot JalapenoJeff, uygunsuz yazılımlar, yamalar ve ücretsiz şampiyon rotasyonu ile ilgili soruları resmi internet sayfası üzerinden yayınlanan bir makale ile cevapladı.

Yazının tamamını aşağıda okuyabilirsiniz:

Bronz’dan profesyonel seviyeye kadar oyunu bir bütün olarak dengelemenin ne kadar zor olduğunu göz önüne alırsak; neden elmas seviyesi ve üstü ve elmas seviyesinin altı için iki ayrı yama yayınlamıyorsunuz?

Profesyonel oyuncuların da geri kalan herkesle aynı oyunu oynayıp, aynı deneyimi yaşamasının çok önemli olduğunu düşünüyoruz. Böyle düşünmemizin ise bir takım sebepleri var:

  1. İlk olarak, espordan birçok farklı seviyede zevk alabilirsiniz fakat bazı tutkulu izleyiciler, League of Legends ile ilgili bütün detayları bildikleri için eşya dizilimleri ve karşı seçimlerin ince detaylarını anlayabiliyorlar. Oyunu iki farklı şekilde dengelemeye başlarsak profesyonel oyuncuların verdikleri kararları takdir etmek zorlaşacaktır. Hatta oyunda yapılan çok güzel bir hareketin, gerçekten yapması zor olup olmadığını anlamak bile çok zor bir hale gelebilir.
  2. İkincisi, profesyonel bir oyuncunun senin çok sevdiğin ya da çok iyi bildiğin bir şampiyonu seçmesinin harika bir duygu oluşu. Belki bu biraz psikolojik bir şey olabilir ama ortada iki farklı oyun olduğunda bu duygudan bir şeylerin eksildiğini hissedebilirsin. Senin Gnar seçme sebeplerin ile profesyonel oyuncuların Gnar seçme sebepleri tamamen farklı bir hale gelebilir.
  3. Üçüncüsü, bir oyuncunun profesyonel bir maç hakkında konuşurken bir anda “Abi şu an gerçekten gidip LoL oynayasım var” demesi sıklıkla karşılaştığımız bir şey. İki farklı yama çıkarmamız bu hissiyatı kaybetme riskini almamız anlamına gelebilir. “Ah unutmuşum… Dünya Şampiyonası’nda kuleler daha güçlü ve Vlad da hâlâ dengelenmedi bir de…” Ne demek istediğimi anlamışsındır.
  4. Son olarak, oyuncularımızdan birçoğu oyunlarını ya da oyun içi stratejilerini geliştirmek istediklerinde kendilerine profesyonel oyuncuları örnek alıyor. Fakat bu olgu profesyonel şampiyonların bir orman kampını dönmek için daha fazla düz vuruş yapması gerektiğinde ya da aynı eşya dizilimini yapıp daha az büyü direncine sahip olduklarında kısmen kaybolacaktır.

Bu dengeyi ve çeşitliliği sağlayabilmek için konuya birçok farklı açıdan bakmaya çalışıyoruz. Mesela bir örnek vermek gerekirse, basketbolda üç sayı çizgisi profesyonel maçlarda üniversite maçlarında olduğundan daha geridedir. Bu fazla göze çarpmayan fakat yine de önemli bir değişiklik olsa da, izleyicinin seyir deneyimini büyük ölçüde etkilemez. (Basketbol ile çok fazla ilgili olduğumu söyleyemeyeceğim o yüzden yanılıyor da olabilirim!) Üçlük çizgisinin Sihirdar Vadisi’ndeki karşılığı tam olarak ne olur bilemiyorum. Daha uzun kule menzili mi? Daha güçsüz kuleler mi? Minyonlardan daha az altın düşmesi mi? Tüm bunların tahmin edilemez sonuçları olabilir.

Benim korkum, oyuna sadece profesyonel oyunculara yönelik çözümler getirmeye başlamamız halinde farklı hasar katsayıları olan ve hatta belki de fıçılarının çalışma şekli bile birbirini tutmayan iki farklı Gangplank ile baş başa kalabilecek olmamız. Yukarıda sıraladığım dört maddenin haricinde ayrıca oyunda daha fazla hata ile karşılaşılma ihtimalimiz artacaktır.

Sorunun özellikle Elmas ve üzeri hakkında olduğunun ve bunun profesyonel oyun izleme deneyimini büyük ölçüde etkilemediğinin farkındayım; ancak 4. maddede de belirttiğim şekilde, bu türden bir değişiklik derecen arttıkça veya azaldıkça oyunun belli kısımlarını tekrar tekrar öğrenmeni gerektirebileceği gibi, farklı farklı Gangplanklerin ortaya çıkmasına da sebep olabilir.

İnan bana, bu bir tasarımcı olarak bazen gerçekten çok çekici bir çözümmüş gibi gözükebiliyor. Yi’yi Bronz’daki haline hiç dokunmadan Dünya Şampiyonası’na uygun bir hale getirebiliriz. Azir’i basitleştirebilir ve herkesin oynayabileceği bir şampiyona dönüştürebiliriz. Fakat sanırım bu konuşan ben değil içimdeki tembel tasarımcı. Nihayetinde, bu tür değişikliklerin League of Legends üzerinde bırakacakları etkilere değeceklerini düşünmüyorum.

-Oyun Tasarımı Direktörü Riot Ghostcrawler


 

3. parti yazılımlar konusunda neler yapıyorsunuz?

Biz genellikle hileler ve onlara karşı yaptığımız eylemler konusunda sessiz kalmayı tercih ederiz. Bu konuyu birçok kez tartışmaya açmak istememize rağmen her defasında aksine karar verdik, çünkü istemeden hakkında daha fazla farkındalık yaratmak veya tespit yöntemlerimizi daha kolay kırılabilir hale getirmek istemiyoruz. Fakat sessizliğimizin büyük spekülasyonlara da neden olduğunu fark ettik ve bu hiç hoş değil. O yüzden hadi konuşalım.

Açık olmak istediğimiz bir nokta var: Diğer oyunculara karşı avantaj sağlayan uygulamalar, League of Legends deneyiminin özüne karşı gelmek anlamına gelir. Bunun adı da hile yapmaktır. LoL’ün rekabetçi bütünlüğüne fazlasıyla değer veriyoruz. Birçoğunuz adil bir şekilde oynuyorsunuz ve bu yüzden bizim için hilecileri oyundan temizlemek çok önemli. 3. parti yazılımlar sizin adınıza hareketlerde bulunuyor. Biz de bu hareketleri sürekli yakalıyor ve bu hileleri oyundan kaldırıyoruz.

LoL’de otomasyon yeni bir olgu değil ve buna karşı sürekli mücadele halindeyiz. Hatta bunun en büyük önceliklerimizden biri olduğunu söyleyebilirim. Bu konuda uzman bir ekibimiz var ve hilecilerle savaşmakta birçok farklı yöntem uyguluyorlar. Fakat bu bilgileri detaylı bir şekilde anlatmamız imkansız çünkü bu savaşta bize karşı kullanılma ihtimalleri var. Her ne kadar hakkında pek konuşamasak da, bu programlara karşı kullandığımız tespit etme becerimize güveniyoruz.

Belirli bir süre boyunca hile kullanan herkes yakalanıyor. Şu anda isim veremesem de (düşmanlarımızı gizli tutuyoruz), şimdiye kadar duyduğunuz her türden hileyi tam olarak tespit edebilmekteyiz. Bunların yeterli olmadığının ve bu türden davranışları daha başlamadan engelleyebilmek için daha çok çalışmamız gerektiğinin farkındayız; ancak oyunu adil bir seviyede tutabilmek için adaletin keskin kılıcını savurmaya devam edeceğiz.

-Hile Koruması Ekibinden Riot RayKay


 

Hangi şampiyonun ücretsiz rotasyonda olacağına nasıl karar veriyorsunuz?

Ücretsiz şampiyon rotasyonu, oyuncuların sahip olmadıkları şampiyonları deneyebilmeleri için bulunuyor. Ayrıca, herkese belirli bir grup şampiyonu açmamız bu şampiyonların oyunlarda daha sık kullanılmasını ve oyuncuların bu şampiyonlara karşı ve onlarla birlikte oynamayı öğrenebilmeleri için onlara bir olanak sağlıyor. Bu yüzden ücretsiz şampiyon rotasyonunu belirlerken oyunun içinde bulunduğu metayı da göz önünde bulundurarak her pozisyon için en azından iki şampiyon seçiyoruz.

league of legends şampiyonla

 

Göz önünde bulundurduğumuz diğer unsurlarsa şunlar:

  • Seçilen şampiyonların en son ne zaman ücretsiz şampiyon rotasyonunda olduğu.
  • Braum-Lucian ya da Thresh-Kalista gibi takım kompozisyonları ve şampiyon sinerjileri.
  • Kha’Zix-Rengar, Caitlyn-Jinx gibi hikâyeleri kesişen şampiyonlar olması.
  • Oyuncuların sinirlerini bozabilecek şampiyon rotasyonlarından da uzak durmaya çalışıyoruz. Bütün görünmez şampiyonları tek bir rotasyona koyduğumuzu asla göremeyeceksiniz çünkü kimse Evelynn, Rengar, Shaco, Teemo, Talon takımına karşı oynamak istemez.
  • Başka sebeplerden ötürü ücretsiz olan şampiyonları ve büyük bir güncelleme gelecek şampiyonları (Poppy ve Yorick) şampiyon rotasyonunun dışında tutuyoruz.

-E-Ticaret Koordinatörü Riot JalapenoJeff

Sizler de merak ettiğiniz soruları, buraya tıklayarak Riot Games ekibine iletebilirsiniz

• Riotçular Merak Edilen Soruları Cevapladı #10
• Riotçular Merak Edilen Soruları Cevapladı #9
• Riotçular Merak Edilen Soruları Cevapladı #8
Riotçular Merak Edilen Soruları Cevapladı #7
Riotçular Merak Edilen Soruları Cevapladı #6
Riotçular Merak Edilen Soruları Cevapladı #5
Riotçular Merak Edilen Soruları Cevapladı #4
Riotçular Merak Edilen Soruları Cevapladı #3
Riotçular Merak Edilen Soruları Cevapladı #2
Riotçular Merak Edilen Soruları Cevapladı #1

Bu yazıyı arkadaşlarınla paylaş!